مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان از پوشش 46 هزار نفر ازدانش آموزان استان در عضویت بسیج دانش آموزی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا جهان با بیان اینکه هفتم تاسیزدهم آبان ماه هرسال به عنوان هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است،گفت: هفته بسیج دانش آموزی یادآوردلاورمردی های 36 هزارشهیددانش آموزی است که باسن وسال کم و قلبی بزرگ و عزمی راسخ و با اقتدا به سرور و سالار شهیدان، آن حماسه عظیم را در 8 سال دفاع مقدس آفریدند.
وی با تاکید بر اهمیت نقش نوجوانان و دانش آموزان در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی اظهار داشت: استان سمنان 622 شهید دانش اموز را نثارانقلاب نموده است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان  تصریح کرد: 46 هزار نفرازدانش آموزان عضو بسیج دانش آموزی دراستان سمنان هستندکه 63 درصدازکل جامعه هدف دانش آموزان راشامل می شود.
محمدرضا جهان ضمن اشاره به فعالیت 536 واحد مقاومت بسیج دانش آموزی در استان سمنان، اظهار داشت: در این استان دوازده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی در قالب سه گروه شامل گروه های امیدان، پیشگامان و پویندگان فعالیت دارند.
وی اظهارکرد: در مقطع متوسطه دوم وپشگامان ،دانش آموزان بعنوان فرماندهان  واحدمقاومت هستند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از انتشار کتاب معرفی شهدای دانش‌آموز این استان خبر داد و گفت: این مهم برای نخستین بار در استان سمنان اجرایی می‌شود.
محمدرضا جهان خاطرنشان کرد: کتاب معرفی شهدای دانش‌آموز مربوط به معرفی 622 شهید دانش‌آموز استان سمنان است که در راه پاسداشت ارزش‌های بلند انقلاب اسلامی به شهادت رسیده‌اند .
وی با اشاره به نقش ارزنده و تأثیرگذار فرهنگیان در هشت سال دفاع مقدس و ایجاد روحیه حماسه و ایثار دانش‌آموزان به‌عنوان در نسل پوینده جامعه، گفت: امروز با گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شاهد حضور مدافعان حرم دهه هفتادی و جان‌فشانی‌های آنان در دفاع از حرم آل الله و ارزش‌های اسلام ناب محمدی هستیم و استان ولایتمدار و شهیدپرور سمنان نیز از این مهم بی‌بهره نبوده است.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار