تکمیل مراحل ساخت بزرگترین تلسکوپ جهان

دانشمندان ناسا کار ساخت بزرگترین تلسکوپ جهان را که جایگزین هابل خواهد شد به اتمام رساندند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اِسپیس؛ دانشمندان ناسا اعلام کردند با نصب 18 آینه غول‌پیکر در کنار یکدیگر موفق شدندبزرگترین تلسکوپ جهان را بسازند.

این تلسکوپ پس از بیست سال تحقیقات ساخته شده و قرار است جایگزین تلسکوپ "هابل" شود.
این تلسکوپ تا دو سال آینده به فضا پرتاب خواهد شد و "جیمز وب" نام دارد. جیمز وب قادر است نورهای فرا سرخ را برای بررسی اطلاعات فضا جمع آوری کند. هابل قابلیت انجام این کار را نداشت.

 دانشمندان امیدوارند با نصب و استفاده از تلسکوپ جدید به اطلاعات جدیدی از فضا دست یابند. جیمز وب قرار است وضوح و حساسیت بی‌سابقه‌ای را با استفاده از طول موج بلند (نارنجی-قرمز) نور مرئی، و از طریق مادون قرمز نزدیک به اواسط مادون قرمز (0.6–27 میکرومتر)، را ارائه دهد. 
این تلسکوپ با همکاری سازمان‌های فضایی ناسا و اسا ساخته شد. تلسکوپ جیمز وب که یک ابزار جانشین برای تلسکوپ فضایی هابل و تلسکوپ فضایی اسپیتزر است به وسیلهٔ موشک آریان 5 به فضا پرتاب می‌شود.

تلسکوپ فضایی جیمز وب قرار است جایگزین تلسکوپ قدیمی هابل گردد. اهداف در نظر گرفته شده برای این تلسکوپ عبارتند از: جستجو برای یافتن پرتوهای مادون قرمز حاصل از انفجار بزرگ (بیگ بنگ)، مطالعه بر روی زایش ستاره‌ها و چگونگی تشکیل و گسترش کهکشان است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار