رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در صادرات و تجارت با معضل تک کشوری مواجهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛نعمت‌اله حقیقی گفت:استان کرمانشاه نیز با وجود داشتن پنج بازارچه مرزی، دو گمرک مرزی و یک گمرک در مرکز استان از قدیم شرایط مناسبی برای تجارت داشته و حتی در بغداد مرکز تجاری داشته است، اما این استان نیز مانند کل کشور نتوانسته از مزیت‌هایی که دارد بخوبی استفاده کند.

وی از 370 کیلومتر مرز مشترک کرمانشاه با عراق یاد کرد و ادامه داد: عراق هدف صادراتی اول ما است و 92 درصد از صادراتی که داریم به این کشور صورت می‌گیرد و خریدار همه محصولات تولیدی ما است.اینکه 92 درصد صادرات ما به عراق صورت می‌گیرد نشان می‌دهد در بخش تجارت با معضل تک کشوری مواجهیم و باید به بازارهای هدف جدید هم فکر کنیم.

به گفته این مسئول، اقدام دیگری که برای حمایت از صادرات ضروری است برقراری مشوق‌های صادراتی است که در سال‌های 80 تا 84 موجب جهش قابل توجهی در میزان صادرات شد، اما از آن زمان به بعد به دلیل تصمیم‌گیری‌های نادرست حذف شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: بالاخره با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد امسال بسته حمایتی برای صادرات در قانون بودجه دیده شود که در آن مشوق‌های بیمه، ترانزیت، صادرات، شرکت در نمایشگاه و ... دیده شده و امیدواریم کرمانشاه نیز در این بسته ویژه دیده شود.

حقیقی  با اشاره به اینکه در بخش غیردولتی نیز باید کارهایی انجام شود، افزود: ما تجار باسابقه‌ای در قدیم داشتیم، اما به دلیل مشکلاتی که خصوصا در سال‌های جنگ رخ داد شاهد ایجاد یک فاصله بین تجار نسل قدیم و نسل جدید شدیم که این فاصله باید جبران شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.