استاندار کرمان گفت: هزار و 981 پروژه اقتصاد مقاومتی در این استان مصوب و اجرایی شده که 860 مورد دولتی است.

اجرایی شدن هزار و 981 پروژه اقتصاد مقاومتی در کرمان به گزارش خبرنگار استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در شورای قضایی استان کرمان با حضور معاون قوه قضائیه افزود: کلیدی ترین بخش اقتصاد مقاومتی، جنبه مردمی بودن این اقدام مهم است که اگر محقق نشود در رسیدن به اهداف تعیین شده موفق نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان برای تحقق اقتصاد مقاومتی ایده، الگو و مدل دارد اظهار کرد: تعمیم الگوی موفق قلعه گنج در این استان و ایجاد جغرافیای هشتگانه اقتصادی از جمله گام های کرمان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار کرد: شرکت های توانمند در ایده جغرافیای اقتصادی این استان بر پایه مسئولیت های اجتماعی خود برای توسعه و توانمندسازی مناطق کرمان به صورت داوطلبانه وارد شده اند.

استاندار کرمان گفت: گفتمان اقتصاد مقاومتی باید از سوی رسانه ها دنبال شود و اگر این باور ملی ایجاد نشود مردم همکاری لازم را در این راستا نخواهند داشت.

وی افزود: اختلافات سیاسی یکی از چالش های واقعی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه برخی بداخلاقی های سیاسی موجب عقب ماندگی کشور می شود تاکید کرد: اگر همه دست به دست هم داده و برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام کنیم، می توانیم از این فرصت تاریخی ایجاد شده برای توسعه و پیشرفت کشور به بهترین شکل استفاده کنیم.

استاندار کرمان عنوان کرد: می توان در مدل مثلث توسعه اقتصادی بخشی از چالش های موجود در مسیر توسعه از جمله بروکراسی اداری را کاهش داد.

وی گفت: مثلث توسعه اقتصادی یک مدل است که اگر به درستی در جامعه نهادینه شود می تواند توسعه را در پی داشته باشد.

رزم حسینی بیان کرد: استان کرمان بر اساس مردمی کردن اقتصاد مقاومتی درصدد طرح هایی از جمله ایجاد صندوق های خرد روستایی است که تاکنون 100 صندوق در سطح این استان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم که پایداری مدل مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان افزایش یابد زیرا این ایده یک طرح پایدار است.

وی اجرا نشدن قانون توسط دستگاه های مسئول را از دلایل اصلی بروز زمین خواری دانست و گفت: برای مقابله با زمین خواری خلاء قانونی نداریم.

وی اظهار کرد: با همدلی ایجاد شده در شورای تامین استان کرمان برای مقابله با زمین خواری، موفقیت های بسیار خوبی حاصل شده که در سطح کشور نمونه است. 

استاندار کرمان با اشاره به تلاش های انجام شده در این استان برای کاهش بروکراسی اداری، گفت: برای تمام موافقت نامه های بسته شده با موسسه های بزرگ، پیوست فرهنگی در دست تدوین است و قرار شده تمام مزایای حاصل از فعالیت های این شرکت ها به توسعه استان کمک کند.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه می تواند به پشتیبانی از توسعه، شرکت های توانمند را از امنیت قضایی در مسیر سرمایه گذاری در استان کرمان مورد تقدیر قرار داده و مطمئن کند.

وی گفت: تمام هزینه های مربوط به تحقق اقتصاد مقاومتی از محل بهره وری و جلب همکاری و مشارکت مردم قابل تامین است.

استاندار کرمان عنوان کرد: هرچه دستگاه قضایی کم ازدحام تر باشد به نفع نظام، مردم و توسعه کشور است و هر مقدار در حوزه اقتصاد و مسائل اجتماعی کار کنیم آثار آن به صورت مستقیم در دستگاه قضایی مشخص می شود.

وی بیان کرد: آمارها نشان دهنده آن است که رکود و تورم پرونده ها در دستگاه قضایی در حال برطرف شدن است.

وی ادامه داد: شرایط کشور شرایط ویژه ای است و توسعه و پیشرفت فرصت های تاریخی خاص خود را دارد و به صورت مقطعی پدید می آید. 

وی با اشاره به اینکه امنیت پایدار کشور یکی از مزیت های اصلی کشور ما در دوره کنونی است گفت: امروز جمهوری اسلامی در اوج امنیت و اقتدار به سر می برد که بخش زیادی از آن مبتنی بر نظام سیاسی کشور بر پایه اصل ولایت فقیه است.

استاندار کرمان افزود: ایجاد چتر امنیتی و فضای امنیت پایدار در کشور برای همه مدیران حکومت فرصتی را ایجاد می کند که کشور را به سمت توسعه و پیشرفت پیش ببرند.

رزم حسینی بیکاری و مشکلات مختلف را مخالف هدف اصلی نظام برشمرد و گفت: سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی دومین ویژگی برتر کشور در مسیر توسعه و پیشرفت است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه ای دائمی، مستمر و پایدار در اقتصاد ایران است که به همه تئوری های اقتصادی پایان داد و دولت تدبیر و امید پیاده کردن اقتصاد مقاومتی را به صورت جدی دنبال می کند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.