رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اقلید از تولید و برداشت 80 هزار تن گندم در سال زراعی گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ابراهیم رستگار رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اقلید گفت: پارسال حدود 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اقلید زیر کشت گندم قرار گرفت.
وی با بیان اینکه پیش ‌بینی می ‌شود امسال سطح زیر کشت گندم در شهرستان اقلید به 24 هزار هکتار افزایش یابد از آغاز کشت این محصول در اراضی کشاورزی این شهرستان از نیمه مهرماه امسال خبر داد و گفت: کشت گندم در اراضی کشاورزی اقلید تا اواخر آذرماه ادامه دارد.
رستگار ادامه داد: استفاده از بذرهای مقاوم به سرما و کم ‌آبی، ترویج آبیاری نوین به‌ ویژه آبیاری نواری یا طیف، استفاده از کشاورزی حفاظتی به ‌منظور حفظ و حراست از منابع پایه (آب‌وخاک)، تاریخ کشت مناسب و به ‌موقع، کشت مکانیزه به ‌منظور صرفه ‌جویی در بذر و کود، رعایت تناوب زراعی، استفاده از بذر گندم دیم به ‌منظور آبیاری تکمیلی در مزارعی که دچار کم‌آبی شدید را به ‌عنوان اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای کیفی و کمی تولید گندم در این شهرستان برشمرد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.