معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: در 6 ماهه ابتدای سال‌جاری تعداد هشت نفر شامل یک زن و هفت مرد به‌وسیله سلاح سرد در استان کرمانشاه کشته شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛محمدرضا آمویی با بیان اینکه سلاح سرد یک‌وسیله تهاجمی محسوب می‌شود بدون اینکه انفجار یا اصابت گلوله‌ای را به همراه داشته باشد  افزود:چاقو، پنجه بوکس، قمه، نیمچه، انواع تیزی، چوب و... به عنوان سلاح سرد معرفی می شود.

وی گفت: از سال 84 تا 94، در کشور در این پروسه زمانی 10 ساله حدود 10 هزار و 600 نفر به نوعی مورد اصابت با سلاح سرد به‌خصوص چاقو قرار گرفته‌اند.

آمویی در نیمه نخست سال‌جاری 200 درصد نزاع‌های فردی و 35 درصد نزاع‌های دسته‌جمعی افزایش یافته است، بیان کرد: در خیلی از این نزاع‌های فردی و اجتماعی از سلاح سرد استفاده شده است.

وی سرچشمه اکثر نزاع‌های فردی و دسته‌جمعی را مشکلات خانوادگی، طایفه‌ای، عشایری و قبیله‌ای عنوان کرد و افزود: این قبیل افراد زمانی که دستگیر می‌شوند سریعا اعلام رضایت می‌کنند فقط جنبه قانونی جرم باقی‌ می‌ماند.

وی با اشاره به استفاده از سلاح گرم در برخی از نزاع‌ها، یادآور شد: در حوزه استفاده از سلاح گرم در نزاع‌ها تیم ویژه‌ای از نیروی انتظامی تا دستگیری و کشف سلاح گرد موضوع را پیگیری می‌کند.

این مقام انتظامی آمار قتل با سلاح سرد در استان کرمانشاه را طی نیمه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته روندی روبه کاهش اعلام کرد و متذکر شد: در 6 ماهه نخست سال گذشته تعداد 11 نفر شامل چهار زن و هفت مرد با سلاح سرد در استان به قتل رسیدند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.