رئیس حفاظت محیط زیست سرخس گفت: طی دوهفته رصد اطلاعاتی ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان دوگروه شکارچی پرندگان را به دام انداختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین اصلاحی افزود: با همکاری پایگاه بسیج روستای گنبدلی دو باند شکار وصید پرندگان شکاری که در روستای یاد شده در منازل استیجاری مستقر شده بودند متلاشی شد.

وی افزود: متخلفان از شهرستان های تربت جام و صالح آباد جهت صید پرندگان شکاری از نوع بالابان به شهرستان سرخس عزیمت کرده بودند که طی اخذ نیابت قضایی وارد مخفیگاه نامبردگان شده و از محل مخفیگاه که در دو منزل جداگانه بود 2 بهله دلیجه، 12قطعه قمری، 17 قطعه کبوتر و لاشه یک قطعه قمری و یک قطعه گنجشک کشف شد.

اصلاحی ضمن اشاره به ضبط ادوات شکار وصید پرندگان شکاری شامل مقادیر زیادی تور زنده گیری، شبچه، قفس و...افزود: دو دستگاه خودروی پراید و دو دستگاه موتورسیکلت که جهت صید و حمل پرندگان شکاری به مقصد استفاده می شد نیز دراین جریان توقیف شد.

وی ادامه داد: پرونده متخلفان جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شد که از بابت شکار و صید غیرمجاز 2بهله دلیجه مستند به تبصره 2 ماده 13 قانون شکار و صید و از بابت شروع به شکار پرندگان شکاری حمایت شده و در حال انقراض مستند به تبصره 2 همان ماده و نیز ماده 15 قانون شکار و صید، جرم و قابلیت تعقیب کیفری را داراست.

رئیس حفاظت محیط زیست سرخس گفت: به استناد ماده 18 قانون فوق سازمان محیط زیست از حیث مطالبه ضرر وزیان از باب شکار و زنده گیری غیر مجاز مدعی خصوصی شناخته شده و نیز مطابق مصوبه شورایعالی حفاظت محیط زیست میزان خسارت وارده از سوی متخلفین فوق بابت شکار 2 بهله دلیجه ویک قطعه گنجشک جمعاً به مبلغ 400 میلیون و 100 هزار ریال تعیین شده است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صیاد
۱۰:۳۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
اینا بزرگترین خیانت رو به محیط زیست میکنن