معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یاسوج گفت: کهگیلویه وبویراحمد جزء 3 استان نخست کشور از نظر نسبت دانشجو به جمعیت اما بی نصیب از پارک علم و فناوری است .

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یاسوج در دیدار فعالان عرصه علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد با نماینده ولی فقیه در استان گفت :کهگیلویه وبویراحمد با 76 هزار دانشجو،723 عضو هیات علمی و 33 واحد دانشگاهی از نظرنسبت دانشجو به جمعیت جزو سه استان نخست کشور است.

یوسف کریمی افزود: مهمترین خواسته فعالان علم وفناوری این استان راه اندازی پارک علم وفناوری در کهگیلویه وبویراحمد است.

مسئول راه اندازی پارک علم و فناوری در استان هم درجمع فعالان علم و فناوری گفت: 2500 شرکت دانش بنیان با حدود 40 هزار عضو  و 38 پارک علم و فناوری با 22 هزار نفر اشتغالزایی در کشور وجود دارد که کهگیلویه وبویراحمد سهمی در این زمینه ندارد.

شمس الدین هاشمی افزود: کهگیلویه وبویراحمد از درآمد 100 میلیون دلاری علم و فناوری در کشور هم بی نصیب است ونمی تواند 2و نیم درصد اعتبارات وزارت علوم که به پارک های علم و فناوری اختصاص می یابد را جذب کند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد هم در این دیدار گفت:علت اینکه دانش در جامعه کنونی تبدیل به فرصت های اشتغال و ثروت نمی شود این است که قاعده های ارزشی بر دانش حاکم نیست و انبوهی از تحصیل کردگان بیکار داریم.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی ، از نگاه کاسب کارانه و منفی نسبت به علم و تجاری سازی ایده ها ، و هل دادن ظرفیت های نیروی انسانی به بیرون از استان انتقاد کرد.

  نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد امروز از بیمارستان شهید رجایی یاسوج هم بازدید کرد.

آیت الله ملک حسینی دراین دیدار، سلامت روحی را مهمتر از سلامت جسمی بیان کرد و بر توجه ویژه به بهداشت روانی و کاهش بیماریهای روانی تاکید کرد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.