مديرعامل سازمان آرامستان هاي شهرداري اصفهان گفت: فضاي سبز باغ رضوان به عنوان دیواری سبز ،مقابل راه ريزگرد های شرق قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد پرورش با اشاره به وضعیت فضای سبز باغ رضوان اظهار کرد: فضاي سبز باغ رضوان با بيش از 170 هزار اصله درخت و درختچه شامل 60 گونه گياهي متنوع است كه كمربند سبز شرق اصفهان را تكميل مي کند.
وي به حركت سازمان آرامستان شهرداری اصفهان به سوي توسعه فضاي سبز اشاره کرد و ادامه داد: به يادبود 10هزار شهيد شيميايي كشور كاشت 10هزار اصله درخت و درختچه در 5 ماهه پاياني سال صورت گرفت و همچنین نسبت به كاشت بيش از 7 هزار اصله درخت و درختچه مقاوم در هفت ماهه نخست سال 95 اقدام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان تصریح کرد: اين سازمان در راستاي استفاده از گونه هاي گياهي مقاوم از گياهاني مانند بلوط زاگرس، بلوط هميشه سبز و بلوط خزان كننده، خر زهره، بنه، ارژن، طاووسي، اكاليپتوس، آتريپليكس استفاده مي کند.
وی اضافه کرد: باغ رضوان با دارا بودن مساحتي بالغ بر 195 هكتار فضاي سبز و استقرار در منتهي اليه شرق اصفهان بدون داشتن حتي یک قطره آب در داخل و با تامين آب از حلقه چاه اجاره اي در فاصله 7 كيلومتري اين سازمان توانست گرم ترين تابستان ثبت شده در تاريخ هواشناسي را بدون خسارت خشكيدگي درخت سپري كند و به عنوان ديواري سبز سد راه ريزگرد هاي شهرك صنعتي سگزي و كوره هاي متعدد توليد آجر در شرق اصفهان باشد.
پرورش بیان کرد: اين در حاليست كه ورودي شمالي اين سازمان منظره اي زيبا از گل هاي فصل را کرده است.
وی به اجراي 5 هكتار سيستم آبياري قطره اي در فاز سوم باغ رضوان و اجراي زري اسكيپ به منظور افزايش بازده آب و كاهش آسيب خشكسالي و افزايش بازده اكولوژيكي فضاي سبز با حذف چين و بدچين اشاره کرد و افزود: این اقدامات و همچنین كاشت جايگزين به صورت توسعه حجمي اقدامي مؤثر در راستای مبارزه با كم آبي و بي آبي خواهد بود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.