باید نگرش دقیقی نسبت به روند تربیتی نسل جوان و تأثیر ورود نشانه‌های دیجیتال بر میزان کتابخوانی داشته باشیم.

مصطفی محدثی خراسانی، شاعر در خصوص اثر انتخاب شعاری چون «ایران می‌خواند» برای هفته کتاب به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تصور من این است که چنین شعارهایی در حد شعار باقی می‌مانند و عملی نخواهند شد؛ زیرا خلاقیت فوق‌العاده‌ای در حوزه کتاب دیده نمی‌شود.

وی افزود: ما باید نگرش دقیقی نسبت به روند تربیتی نسل جوان و تأثیر ورود نشانه‌های دیجیتال در زندگی این نسل بر روی میزان کتابخوانی آنها داشته باشیم. در این میان لزوم تشکیل ستاد بحرانی احساس می‌شود که بتواند با بررسی‌های دقیق علاوه بر کاهش تأثیر  مخرب محصولات دیجیتالی بر روی میزان کتابخوانی کودکان و نوجوانان استفاده بهینه‌ای از فرصت‌های پیش آمده بکند و از شرایط فعلی به نفع کتاب و کتابخوانی بهره ببرد.

این شاعر در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آخرین فعالیت‌های فرهنگی و هنری‌اش اظهار داشت: هم‌اکنون انتشار مجموعه‌ای چهار جلدی از آثار من در انجمن قلم ایران تصویب شده و این مجموعه با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ محدثی خراسانی تا‌ به امروز آثاری با عناوین «جشن یگانگی»، «ستاره احمد: یادنامه احمد زارعی»، «سلوک باران»، «شوق کعبه»، «میدان‌های تحریر: گزیده شعر بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس»، «بودن در نبودن»، «سکر سماع» و «طنین گام ابراهیم» را راهی بازار کتاب کرده است. 



انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار