نامزد دموکرات انتخابات آمریکا از مواضع رقیب جمهوری‌خواه خود درباره تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای پی تی ان، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد مواضع دونالد ترامپ درباره تسلیحات هسته‌ای در تضاد آشکار با مواضع وی است.

هیلاری کلینتون در بخش از سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت فلوریدا گفت: من می‌خواهم اطمینان یابم که همه رأی‌دهندگان در فلوریدا در هفت روز آینده به این موضوع فکر می کنند که در این انتخابات چه چیز مهمی در خطر است؟ صادقانه بگویم که به نظر من این انتخابات شاید مهمترین انتخابات در طول حیات ما باشد. از امروز تا یک هفته آینده، ما رئیس جمهور آینده خود و فرمانده کل در آمریکا را انتخاب خواهیم کرد.

وی گفت: فکر نمی کنم که انتخاب تا این حد واضح و روشن باشد. من در طول دوره کاری خود برای کودکان و خانواده‌ها نبرد کردم، من در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا خدمت کردم،  زمانی که ما اسامه بن لادن را به سزای اعمالش رساندیم، من در « اتاق وضعیت» در کاخ سفید بودم. من نماینده شما به عنوان وزیر خارجه بودم و به 112 کشور سفر کردم، با دوستان و دشمنان مذاکره کردم، من آماده ام که اگر شما افتخار بزرگ ریاست جمهوری را به من بدهید به شما خدمت کنم. 

نامزد دموکرات انتخابات آمریکا افزود: فکر می کنم که این (سوابق) در تضاد با (سوابق) رقیب من باشد. شاید اگر به همه موضوعات بین من و دونالد ترامپ فکر کنید که ما را از یکدیگر جدا می کند، مهمترین موضوع صحبت های خطرناک او درباره تسلیحات هسته ای باشد. 

کلینتون گفت: وقتی خبرنگاری از دونالد ترامپ پرسید که مردم نگران هستند که چرا وی اینقدر بی پروا درباره تسلیحات هسته‌ای سخن می گوید، دونالد ترامپ گفت پس چرا ما این (تسلیحات) را تولید می‌کنیم؟ من دیروز در اوهایو بودم، در آنجا فردی بود که وظیفه اش شلیک تسلیحات هسته ای به دستور رئیس جمهور بود. آن فرد به جمعیت گفت: من به عنوان کسی که مسئول دریافت کدها و رمزها برای پرتاب تسلیحات هسته‌ای بودم می دانم وقتی رئیس جمهور دستور حمله هسته‌ای را می دهد، هیچ بازنگری و وتو درآن وجود ندارد. 

وی افزود: به همین علت است که وی به همراه شمار زیادی از افسران نیروی هوایی نامه‌ای نوشت و در آن اعلام کرد ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که خلق و خو، ثبات و آرامش لازم را داشته باشد و بتواند مسئول تسلیحات هسته ای باشد و به همین علت است که آنها نمی توانند از دونالد ترامپ حمایت کنند؛ چون دونالد ترامپ سرشت لازم برای تبدیل شدن به فرمانده کل را ندارد که از عهده این مسئولیت ها برآید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار