مربی فرهنگی کانون پرورش فکری شاهین دژ گفت : قصه‌ها فرصتی برای بازیابی تجربه‌ها و اطلاعات و جایگزینی آن‌ها در رفتارهای کودکان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛فسر عراقی  در حاشیه حضور خود در مرحله استانی نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی با اشاره به نقش قصه‌ها در هدایت اجتماعی، عاطفی، اخلاقی و دینی کودکان و نوجوانان، قصه گویی را فرصتی برای بازیابی تجربه توسط این قشر از مخاطبان دانست.

عراقی با تأکید بر این‌که کودکان تأثیرپذیری قابل توجهی از شخصیت‌های قصه دارند، گفت: قهرمان‌پروری از مقتضیات سنین کودکی است و قصه می‌تواند با ارائه شخصیت‌ها و رفتارهای درست جایگزینی‌های رفتاری و شخصیتی مناسبی را برای کودکان بسازد.

این مربی پرورشی اسبق مدارس در ادامه افزود: آموزش زبان و افزایش گنجینه واژگان از دیگر تأثیرهای آموزشی و تربیتی قصه‌گویی است و در واقع قصه بازتعریف دستورالعمل‌های زندگی در اجتماع برای کودکان و حتی بزرگسالان است.

لازم به ذکر است ؛ این قصه‌گو با قصه یکی بود در مرحله استانی نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که روزهای 11 و 12 آبان در ارومیه برگزار می‌شود حضور دارد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.