با حضور رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان، همایش هدایت تحصیلی در شهرستان اشنویه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛همایش هدایت تحصیلی به مناسبت هفته بهداشت روان با حضور رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان، مدیر آموزش و پرورش اشنویه، کارشناس شبکه بهداشت، کارشناس مشاوره آموزش و پرورش و جمعی در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اشنویه برگزار شد.

«شیرین جهانگیری» مدیر آموزش و پرورش اشنویه در این همایش اظهار کرد : هدایت تحصیلی نظام دار باید با یادگیری درست ابتدا در قالب آموزش و پرورش و سپس راهنمایی خانواده ها به دانش آموزان انتقال یابد تا بهره کامل را ببرند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان اطلاعات محدودی درباره انتخاب رشته دارند و باید اطلاع رسانی به گونه ای باشد که دانش آموزان اطلاعات کافی برای بهترین انتخاب را داشته باشند و این اقدامات بدون کم و کاستی صورت پذیرد تا استرس بی مورد در دانش آموز ایجاد نگردد.

در ادامه «غلامرضا فدوی» رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان در خصوص هدایت تحصیلی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین دروسی مانند مدیریت خانواده، کارآفرینی، تفکر و سواد رسانه ای و ... در راستای هدایت تحصیلی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد:  مشاوران و مدیران مدارس حتماً در جریان سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی باشند تا بتوانند بهترین هدایت را انجام دهند.

در ادامه جلسه «حلیمه ابراهیمی» کارشناس شبکه بهداشت در رابطه با مسائل و مطالب مربوط به کودک آزاری نکاتی را بیان نمود و راهکارها و پیشنهادهایی در راستای حل این معضل بیان داشت.

در پایان مراسم از مدیران و مشاوران نمونه شهرستان اشنویه تقدیر شد.


انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.