پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان همزمان با هفته کتاب از 24 تا 29 آبان در این استان برپا می شود.

برپایی پانزدهمین نمایشگاه کتاب کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نمایشگاه کتاب کرمان در مجتمع نمایشگاهی جنو‌بشرق کشور واقع در جاده باغین کرمان با حضور 282 ناشر از سراسر کشور برگزار می شود.

وی بااشاره به اینکه 50 ناشر کشوری در نمایشگاه کتاب کرمان نمایندگی دارند و 192 ناشر به صورت انفرادی و 40 ناشر هم از استان کرمان شرکت می کنند، افزود: 43 هزار و 740 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب کرمان عرضه می شود و 20 درصد یارانه دولت از طریق بن ‌کارت کتاب برای مراجعه‌ کنندگان تامین می ‌شود و 10 درصد نیز تخفیف ناشران است.

علیزاده خاطر نشان کرد : حدود 6 میلیارد ریال بن کتاب با 20 درصد تخفیف به متقاضیان واگذار می شود که این مبلغ پارسال 5 میلیارد و 500 میلیون ریال است.
 
وی برگزاری مسابقات کتابخوانی، کارگاه‌ های آموزشی، برگزاری نشست‌ های تخصصی و نقد کتاب، رونمایی از کتاب‌ های تازه چاپ‌ شده را  از جمله برنامه ‌های جانبی پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان عنوان کرد.

علیزاده  با بیان اینکه نمایشگاه کتاب کرمان یک رویداد بزرگ فرهنگی در این استان است افزود: نشست های متعددی با اتوبوسرانی، شهرداری، فرمانداری، دانشگاه‌ ها و سایر دستگاه ‌های اجرایی استان کرمان در راستای برگزاری، حمایت و پشتیبانی این نمایشگاه برگزار شده است. 

وی یادآورشد: نمایشگاه کتاب کرمان امسال ۲۵۰ غرفه دارد و برنامه های جانبی از جمله برگزاری برنامه های مرتبط با کتاب و محرم و اربعین، کارگاه های ترویج مطالعه، رونمایی کتاب های مختلف، گفت و گوهای علمی، فعالیت های اطلاع رسانی، غرفه اقتصادمقاومتی، دفاع مقدس، نماز، تازه های کتاب، اسناد ملی و کودک و نوجوان نیز در این نمایشگاه پیش بینی شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار