مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر گفت: بیش از 50 درصد باغات شهرستان مشگین شهر را باغ سیب تشکیل می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ احمد شهریار افزود: در شهرستان مشگین شهر بالغ بر ۱۴ هزار هکتار باغ میوه وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد آن را باغات سیب تشکیل می دهد و تقریباً ۱۰ تا ۱۲ درصد باغات سیب شهرستان که مساحتی بین ۷۰۰ تا ۸۴۰ هکتار را شامل می شود، بالای ۳۵ سال عمر دارند.

وی همچنین گفت: از آنجایی که عمر اقتصادی درختان سیب به طور متوسط ۳۰ تا ۳۵ سال است، باغداران منطقه با نظارت کارشناسان باغبانی این مدیریت و رعایت نکات فنی و تخصصی در این ارتباط نسبت به اصلاح و جایگزینی این باغات اقدام کنند.

شهریار گفت: سعی و اهتمام این مدیریت بر آن قرار گرفته که باغداری فرسوده و معیشتی و غیر اقتصادی جای خود را به باغداری هدفمند با صرفه اقتصادی توجیه پذیر دهد که به همین دلیل باغداران منطقه باید به فکر باغداری مدرن و تجاری و مکانیزه در منطقه باشند.

وی افزود: از کلیه باغداران که قصد اصلاح و جایگزینی ارقام مناسب باغات خود را دارند درخواست می کنیم که شخصاً به این کار مبادرت نکنند و طبق نظر متخصصان باغبانی این مدیریت و بکارگیری توصیه های فنی و کارشناسی آنان اقدام به احداث و یا اصلاح باغات خود نمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.