بازداشت عامل بحران سیاسی کره جنوبی از سوی دادستان‌های این کشور

چوی سون-سیل برای پاسخگویی به سوالات دادستان‌ها دومین روز را در بازداشتگاه سپری کرد.

بازداشت عامل بحران سیاسی کره جنوبی از سوی دادستان‌های این کشور
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «چوی سون-سیل،» عامل اصلی رسوایی سیاسی دولت کره جنوبی سه‌شنبه دومین روز را در بازداشتگاه سپری کرد. وی شب را برای پاسخ به سؤالات در خصوص اعمال نفوذ در امور دولت، در بازداشتگاه گذراند.

دادستان‌ها اعلام کردند برای دریافتن صحت سوءاستفاده چوی از روابط دوستانه با رئیس‌جمهور کره جنوبی برای نفوذ در امور دولت، تحقیقات خود را ادامه می‌دهند. "چوی سون-سیل" دوست صمیمی "پارک گون هه" – رئیس جمهور کره جنوبی – است. وی متهم شده است از رابطه دوستی با رئیس جمهور این کشور برای نفوذ در امور سیاسی و به دست آوردن منافع شخصی سوءاستفاده کرده است.

این رسوایی محبوبیت پارک را به شدت کاهش داد و وی را به عذرخواهی از مردم وادار کرد. شنبه شب هزاران نفر از معترضان در سئول تجمع کردند و از وی خواستند استعفا دهد. پارک با استعفا هشت نفر از دستیاران ارشدش موافقت کرد.

پارک و چوی به مدت چندین دهه با یکدیگر دوست بوده‌اند و پارک در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد چوی در شرایط دشواربا وی همراه بوده است. پارک چهارمین سال یک دوره پنج ساله را سپری می‌کند و این رسوایی ادامه راه را برای وی دشوار خواهد کرد. این بحران سیاسی باعث کاهش ارزش واحد پول و سهام کره جنوبی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار