تنش سیاسی در سئول فروکش می‌کند؛

عامل بروز تنش در کره‌جنوبی از مردم این کشور عذرخواهی کرد

زنی که در بحران سیاسی اخیر کره‌جنوبی نقش پررنگی را ایفا کرده است روز دوشنبه از مردم این کشور پوزش خواست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز دوشنبه، زنی که به دلیل بحران سیاسی اخیر کره جنوبی در کانون توجه قرار گرفته است، هنگامی که به دیدار دادستان‌ها می‌رفت از مردم این کشور عذرخواهی کرد.

این زن که "چوی سون-سیل" نام دارد دوست صمیمی "پارک گون هه" – رئیس جمهور کره جنوبی – است. وی متهم شده است از رابطه دوستی با رئیس جمهور این کشور برای نفوذ در امور سیاسی و به دست آوردن منافع شخصی سوءاستفاده کرده است.

وی در جمع روزنامه‌نگاران گفت: "من جرمی را مرتکب شده ام و سزاوار مرگ هستم. لطفا من را ببخشید."

چوی سون-سیل برای پاسخ دادن به اتهاماتی که متوجه رئیس جمهور کره جنوبی شده بود، تحت فشار شدید قرار گرفت. وی در نهایت تصمیم گرفت از محل اقامتش – آلمان – به کره جنوبی بازگردد و با دادستان‌ها همکاری کند.

روز یکشنبه هزاران نفر از شهروندان کره جنوبی دست به تظاهرات زدند و خواستار کناره‌گیری پارک گون هه شدند. احزاب مخالف نیز درخواست کردند این پرونده با دقت بررسی شود. با این‌حال، این احزاب به احتمال شکایت از رئیس جمهور کره جنوبی اشاره‌ای نکردند.

با این‌حال، هنگامی که از وکیل چوی سون-سیل درباره اقدام موکلش پرسیده شد، وی گفت چوی تنها احساساتش را به زبان آورده است و اظهارات وی ارزش قضایی ندارند. وی در جمع خبرنگاران گفت: "نمی‌توان این عذرخواهی را به عنوان اظهارنامه قضایی در نظر گرفت."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار