رئیس پلیس آگاهی گناباد گفت: طی ۴۰ روز اخیر ۱۰ نوع کالای قاچاق به ارزش مجموعا ۸۲۰ میلیون ریال در گناباد کشف و ضبط شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرگرد سید مهدی هاشمیان در کمیسیون برنامه‌ریزی و هماهنگی نظارت بر مبارزه با قاچاق‌کالا گنابادافزود: در طول ۴۰ روز اخیر ۱۷ تن و ۸۰۰ کیلوگرم پیاز زعفران، ۲۱ هزار نخ سیگار، ۴ هزار و ۹۹۰ متر پارچه، ۵۰ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۳۰۰ دستگاه لوازم صوتی و تصویری، ۱۲ هزار و ۵۰۰ عدد قرص آرام بخش و قوای جنسی، ۲۸۰ کیلوگرم آرد، ۱۵۰۰ کیلوگرم برنج، ۵۶۰ عدد قاب عینک و ۳۰ کیلوگرم انواع شکلات کالای قاچاق به ارزش مجموعا ۸۲۰ میلیون ریال در ایستگاه بازرسی شهید سالاری و ایستگاه موقت سه راهی مهاباد گناباد کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد نیز در این کمیسیون گفت: طی یک ماهه اخیر ۱۲ فقره گشت مشترک بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد همراه با تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و معاون بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است که بر اثر این بازرسی ها یک هزار و ۲۲۰ نخ سیگار قاچاق به ارزش یک میلیون و ۴۸۸ هزار ریال و یک دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۴ میلیون ریال کشف شد.

هادی ایزدی افزود: همچنین در ۶ ماهه نخست امسال ۲۷ پرونده کالای قاچاق سیگار، لوازم آرایشی و تلفن همراه به ارزش ۳۶ میلیون و ۷۶۰ هزار ریال تشکیل و تحویل سازمان املاک تملیکی شد.

وی با اشاره به طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارزافزود: در قالب این طرح بازرسی لوازم خانگی به منظور جمع آوری کالاهای قاچاق از ۱۱ مهرماه به مدت یک ماه انجام و بعد از آن درصورت مواجه با کالای قاچاق در فروشگاه های لوازم خانگی به رسیدگی های لازم صورت می گیرد.

فرماندار گناباد هم در این جلسه با اشاره به افزایش نظارت به منظور کاهش کالاهای قاچاق در گناباد گفت: از ابتدای ۶ ماه دوم امسال مبارزه با عرضه کالای قاچاق توسط صنوف به جدیت در حال پیگری می باشد که در این خصوص هرچند برخی از افراد ناراضی هستند اما اگر کالای قاچاق کنترل شود اقدامی مهم و اساسی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی برداشته می شود.

نبی پور افزود: یکی از ضروریت های گناباد در حوزه مبارزه با کالای قاچاق راه اندازی ارزیاب گمرکی می باشد تا علاوه بر رفع مشکلات رسیدگی به پرونده های قاچاق صادرات تولیدکنندگان گنابادی تسهیل شود.

وی گفت: در این راستا زیرساخت های لازم تا پایان هفته فراهم و امیدواریم در هفته آینده شاهد راه اندازی ارزیاب گمرکی در گناباد باشیم.

انتهای پیام//ح.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.