دومین جلسه کمیته سلامت نظام اداری در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه بر لزوم اجرایی شدن مصوبات جلسات برگزار شده تاکید و سرعت بخشیدن بر روند طرح تکریم ارباب رجوع و شفاف سازی مکاتبات اداری را امری بسیار ضروری برشمرد و اظهارکرد: توزیع یارانه دولتی برای بذور با توجه به ظرفیت تولید می باشد و هیچ گونه محدودیتی در این راستا وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت : باعنایت به اینکه بذر سالم با وجود تمام شاخصه های لازم می تواند تا 25 درصد در افزایش عملکرد در واحد سطح نقش داشته باشد لذا رویکرد سازمان بر این منوال است که نسبت به ایجاد ظرفیت برای پوشش تمام مزارع آبی گندم از بذور اصلاح شده اقدام نمایند.

فتح اله زاده ادامه داد: در آذربایجان غربی 5 شرکت در خصوص تولید وفرآوری بذر گندم و جو فعالیت می کنند که ظرفیت سالانه آنها بالغ بر24هزار 500 هزار تن بوده که با نظارت مدیریت های جهادکشاورزی درسطح شهرستان ها بذور تولیدی توزیع ودر مزارع آبی و دیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی بیان کرد: درحال حاضر نیاز 50 درصد مزارع آبی گندم و30 درصد مزارع برای بذور اصلاح شده تولید و در سطح استان توزیع می شود.

مدیر ارزیابی عملکرد ورسیدگی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه افزود: شفاف سازی برای کنترل و نظارت در پرداخت یارانه بذور و پاسخگویی به موقع ، شفاف وجامع به مکاتبات مراجع نظارتی در خصوص عملکرد بخش های سازمانی از مهمترین برنامه های این کمیته در سال جاری است .

در ادامه این جلسه اعضای کمیته و مدعوین ضمن تبادل نظر و ارائه راهکارهها ی لازم بر عملیاتی نمودن مصوبات جلسه تاکید نمودند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.