رئیس فراکسیون حزب مردم پارلمان اروپا:

اروپا باید در صورت اجرای مجدد مجازات اعدام به مذاکرات عضویت ترکیه خاتمه دهد

رئیس فراکسیون حزب مردم پارلمان اروپا انتقاد شدیدی به تصمیمات اردوغان برای اجرای مجدد مجازات اعدام در این کشور وارد کرده و از اتحادیه اروپا خواست در صورت اجرای این حکم به مذاکرات عضویت ترکیه در این اتحادیه پایان دهد.

اروپا باید در صورت اجرای مجدد مجازات اعدام به مذاکرات عضویت ترکیه خاتمه دهدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "منفرد وبر"، رئیس فراکسیون محافظه کار حزب مردم اروپا در پارلمان این اتحادیه از ترکیه درخواست کرد که مجازات اعدام را دوباره اجرایی نکند.

وی در این باره گفت: اگر اجرای مجدد مجازات اعدام در ترکیه شکل گیرد بنابراین بروکسل باید به مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا خاتمه دهد. اجرای مجدد مجازات اعدام یک قدم در مسیر دور شدن از اتحادیه اروپا است.

اردوغان اخیرا اعلام کرده است که به زودی یک طرح قانونی برای اجرای مجدد مجازات اعدام را به پارلمان ارائه می دهد.

وی در این باره گفت: من اعتقاد دارم که پارلمان با این طرح موافقت خواهد کرد و اگر این قانون به من ارائه شود، آن را امضا خواهم کرد.

از زمان کودتای نظامی شکست‌خورده در ترکیه اردوغان همواره بر اجرای مجدد مجازات اعدام در کشورش تأکید و این مسئله را مطرح کرده و اتحادیه اروپا انتقاد شدیدی به آن وارد کرده است.

"منفرد وبر" که در گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل" سخن می گفت همچنین تصریح کرد که تلاش برای کودتا در ترکیه در ماه جولای شوک بزرگی برای ترکیه بود. اما این کشور باید به حاکمیت قانون احترام بگذارد.

از زمان کودتای نافرجام در ترکیه اردوغان حملات و سرکوبگری های گسترده ای را علیه عاملان احتمالی این کودتا بخصوص طرفداران جنبش فتح الله گولن که وی را مغز متفکر این کودتا می داند به راه انداخته است. بیش از 35 هزار نفر از آن زمان در ترکیه دستگیر شده اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.