وزیر بهداشت با اشاره به تصويب طرح تجميع بيمه ها در برنامه چهارم و پنجم توسعه بيان كرد: نمی خواهند طرح را اجرا كنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هاشمى وزير بهداشت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر تجمیع بیمه‌ها بيان كرد: ‌اینگونه مسائل نبايد در رسانه مطرح شود چراكه يك امر دولتى است، اين بحث ها بدون ترديد منجر به تصميماتى مي شود كه در نهایت مردم از حقوق خودشان محروم می كند.

هاشمی بیان کرد: وزارت بهداشت در طول سه سال گذشته به دنبال مشکلات مردم در حوزه سلامت بوده و در این زمینه محروم‌ترین افراد در کشور ذینفع‌ترین از نظر وزارت بهداشت محسوب می‌شوند. 

وی ادامه داد: طرح تحول سلامت برای کاهش هزینه‌ها و دسترسی مردم به دارو و پزشکان بوده و در برنامه چهارم این کار به تصویب رسیده اما متاسفانه تا به امروز اجرا نشده است.

هاشمی عنوان کرد: اگر مشکل بیمه در کشور درست نشود، از مردم حمایت نشده که این مسئله ربطی به دولت خاصی ندارد و بعضی‌ با گفتن حرف‌هایی مانند با تجمیع بیمه‌ها منابع کجا می‌رود سعی در ایجاد حاشیه‌سازی دارند که من در جواب باید بگویم با حرف زدن مشکلات مردم حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: ‌ما آماده‌ایم که مسائل مردم را برطرف کنیم و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری هر بیماری نباید جز درد مریضی رنج دیگری داشته باشد و وزارت بهداشت موظف است این جمله را از شعار درآورده و جامه عمل بپوشاند.

وزیر بهداشت بیان کرد: وقتی داروخانه تمام داروها را به صورت پوشش بیمه‌ای حساب نمی‌کند و بعضی داروهای بیماری‌های صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه‌آی نیستند این مسئله سبب ناراحتی مردم و حتی وزارت بهداشت است و باید برای این مسئله تصمیمی اساسی گرفته شود.

هاشمی تاکید کرد: برخی از شرکت‌های داروسازی و تجهیزات پزشکی بعد از یک سال هنوز پولشان را نگرفتند و حتی پزشکانی در کشور داریم که 9 ماه پیش خدمتشان را فروخته ولی پولی تا الان دریافت نکرده‌اند. 

وی ادامه داد: ما مدام از قانون حرف می‌زنیم ولی قانون گریزیمان بیشتر است و وزارت بهداشت موظف بوده تا مشکلات مردم را در  حوزه سلامت و بیمه حل کند. 

وزیر بهداشت گفت: بیمه در دنیا سابقه صد ساله دارد که در کاهش آسیب به تسکین درد مردم و ایجاد آرامش جامعه بسیار موثر است و ما باید یاد بگیریم که وقتی مسئله‌ای را بلد نیستیم از دیگران آن را آموزش ببینیم.

هاشمی با بیان اینکه مسئولین ذیربط باید با پیدا کردن یک روش بیمه‌ای درست در دنیا، آن را در کشور برای کاهش مشکلات مردم اجرا کنند، اظهارداشت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بر همین اساس بوده و ما باید تمام آن را جمله به جمله اجرا کنیم تا مسائل و مشکلات حوزه سلامت مردم هرچه سریع ‌تر رفع شود.


لینک دانلود


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار