معاون بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان رضوی از صدور 20 تن کشمش و 20 تن انگور تازه از این استان به دیگر کشورها خبر داد.

صادرات 40 تن انگور و کشمش از خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رضا قایمی با اشاره به اینکه خرید توافقی این محصول همزمان با شروع فصل برداشت آغاز شده، گفت: کشمش تولیدی شهرستانهای خلیل آباد، کاشمر و بردسکن قابل توجه بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: در سالهای گذشته به دلیل افت شدید قیمت این محصول در بازار و نبود برنامه ریزی در حوزه صادرات آن کشاورزان با مشکلات جدی مواجه می شدند.
معاون بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: امسال طرح خرید توافقی اجرا و 40 تن انگور و کشمش تولیدی شهرستانهای کاشمر و خلیل آباد خریداری و صادر شده است.
قایمی افزود: هم اکنون قیمت این محصول در بازار شرایط خوبی دارد و خرید توافقی همچنان انجام می شود اما به دلیل محدودیتهای مالی و با توجه به کشمش مرغوب تولیدی منطقه و برای مدیریت این بازار پیگیریهای لازم برای دریافت مصوبه استانی خرید تضمینی کشمش با نرخ روز جهانی انجام شده است.
وی گفت: سه نوع کشمش سلطانی، طلایی و سبز قلمی در خراسان رضوی تولید می شود که هر سه رقم صادراتی و دارای مرغوبیت بالا است اما تولید رقم سلطانی(کشمش پلویی) مختص مناطق شمالی استان و دو رقم دیگر مربوط به مناطق کاشمر و خلیل آباد است.
معاون بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان رضوی با اعلام قیمت خرید از سوی کمیته نرخگذاری در تهران کار خرید تضمینی کشمش در خراسان با محوریت شهرستانهای کاشمر و خلیل آباد آغاز می شود.
سطح زیر کشت انگور در خراسان رضوی 27 هزار و 400 هکتار است.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: صادرات ، انگور ، کشمش ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.