مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان به میزبانی مشهد برگزار می شود


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان گفت: مشهد دی ماه میزبان ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان است.

حمید صابر فرزام افزود: این مسابقات هر 2 سال یک بار به همت سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: مسابقات بین ‌المللی ویژه دانشجویان و دانشگاهیان با هماهنگی سازمان آیسسکو و قرائت پیام این سازمان برگزار می‌ شود و طبق هماهنگی از هر کشور در رشته‌ های حفظ و تلاوت قرآن کریم 3 نماینده معرفی و به صورت مجزا از آنها آزمون گرفته می شود تا نمایندگان دارای سطوح بالاتر در این مسابقات حضور پیدا کنند.

صابر فرزام از برگزاری رشته ای دیگر در این مسابقات خبر داد و گفت: امسال در کنار رشته‌ های حفظ و تلاوت قرآن، در رشته پژوهش‌ هم مسابقه خواهیم داشت که فراخوان بین‌ المللی آن انجام شده و در حال دریافت مقالات هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه رویداد مشهد 2017 یک فرصت بین‌ المللی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌ رود تلاش بر این است تا برنامه هایی با گستره بین‌ المللی در مشهد برگزار شود.

نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان سال 1385 در اصفهان، دومین دوره آن سال 87 در تهران، سومین دوره سال 89 در مشهد، چهارمین دوره سال 91 در تبریز و پنجمین دوره آن سال 93 در تهران برگزار شد.

انتهای پیام// ا ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.