روحانی: قهرمانی ایران به کل جامعه کاراته برمی گردد/به مربیگری در این تیم افتخار می کنم

مربی تیم ملی کاراته گفت: این موفقیت به کل جامعه کاراته برمی گردد و من این پیروزی را به جامعه فهیم و بزرگ کاراته ایران تبریک می گویم .

حسین روحانی مربی تیم ملی کاراته کشور در خصوص نتایج کسب شده تیم ملی در رقابت های جهانی، در گفتگو با خبرنگار رزمی و کشتی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ بیان داشت:موفقیت تیم ملی کاراته فقط به من روحانی و شهرام هروی و کادرفنی مربوط نمی شود و به کل جامعه کاراته برمی گردد و من این پیروزی را به کل جامعه فهیم کاراته ایران تبریک می گویم. 

وی ادامه داد : کسب نتایج درخشان و قهرمانی تیم ملی کاراته در جهان حاصل زحمات خود بچه ها و خانواده هایشان و همچنین مربی های این عزیزان که این قهرمانان را پرورش داده اند و همچنین تمام جامعه کاراته است.
 
روحانی یادآور شد: بعد از تغییر قوانین کاراته از سال 2010 به بعد و کم شدن شانس کشورها در کسب مدال و اجازه رقابت در 5 وزن،تنها کشوری که توانست دو سال پیاپی در کومیته تیمی مدال طلای جهان را کسب کند کشور عزیزمان ایران بوده و این برای من افتخار خیلی بزرگی است مربی تیمی بودم که که توانسته این کار را انجام دهد.  
 
قهرمان سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که با وجود شرکت نکردن تیم ملی در مسابقات تدارکاتی دلیل موفقیت تیم چه بوده بیان داشت: شرایطی به وجود آمد که متاسفانه نتوانستیم در مسابقات تدارکاتی شرکت کنیم ولی شکر خدا بچه ها فعل خواستن را خیلی خوب توانستند به جا بیاورند و قبل از اعزامشان هیچ مشکلی نداشتند و همه با انگیزه و روحیه خیلی بالا بودند.  
 
مسابقات تدارکاتی یکی از ارکان موفقیت است

روحانی تأکید کرد: به عنوان کسی که سالها با تیم ملی کار کرده و سابقه سالها حضور در تیم را دارم باید بگویم که مسابقات تدارکاتی یک از ارکان موفقیت تیم ها در مسابقات است و ما نباید به این بسنده کنیم که چون تیم ملی ما در مسابقات تدارکاتی شرکت نکرد و نتیجه خوبی گرفت پس بعد از این هم می شود و دیگر به فکر بر طرف کردن نقاط ضعف نباشیم.  
 
مربی تیم ملی در خصوص نتایج کسب شده در بخش بانوان گفت: بانوان تلاش خود را کردند و همه شاهد این قضیه بودند و تلاششان نیز قابل تقدیر است به هر حال این دومین دوره ای است که بانوان در رقابت های جهانی شرکت می کنند و انتظار خیلی بالایی نمی توان داشت.

وی افزود: می توانیم در بحث بانوان هم رشد خیلی خوبی داشته باشیم به شرط اینکه برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد و در مسابقات تدارکاتی و مسابقات مختلف شرکت کنند تا بانوان نیز آبدیده شوند و شرایطشان مانند مردان شود.  
 
روحانی خاطرنشان شد : بانوان در بحث رنکینگ می توانند کمک زیادی کنند به طور مثال در همین مسابقات تیم ژاپن و فرانسه که بالاتر از ما قرار گرفتند بانوانشان کمک زیادی کردند، فرانسه هیچ فینالیستی در مردان نداشت و تمام مدالهایی که کسب کرد در بخش بانوان بود.  
 
وی تصریح کرد: شاید اگر شرایطی بود که بانوان تجربه بیشتری داشتند الان می توانستیم بالاتر از فرانسه در رده دوم قرار گیریم.  

قهرمان سابق جهان اظهار داشت: 4 مدال طلای ژاپن از 6 مدال کسب شده و در بخش کاتای انفرادی مردان و زنان و کاتای تیمی مردان و زنان بدست آمد که آن هم ژاپن همیشه به صورت سنتی در کاتا سکوی اول و دوم را در اختیار دارد.
ژاپن در بخش کومیته فقط توانست یک مدال طلا در وزن 84 – و یک مدال طلا نیز در وزن 68 + زنان کسب کند که با احتساب این مدال ها اگر مدال های کاتا نبود کاراته ایران در مجموع مقام قهرمانی را کسب می کرد.  
 
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار