نظارت و بازرسی مستمر کارشناسان اداره کل استاندارد از مراکز تولید و عرضه وسایل گازسوز به ویژه بخاری های گازی در سطح استان شدت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی استاندارد فارس، مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد فارس گفت: تاکنون بخاری گازی غیر استاندارد در مراکز عرضه شهر شیراز مشاهده نشده لیکن براساس گزارش های رسیده استفاده نامناسب از این وسایل به ویژه همزمان با شروع فصل سرما متاسفانه خطرات جبران ناپذیری برای شهروندان به وجود آورده است.
رهنما افزود: عدم نصب مناسب بخاری های گازی و استفاده از مسیرهای طولانی افقی دود کش و استفاده از زانوهای اضافی و همچنین عدم کنترل مسیر خروج گازهای منو اکسید کربن ودر برخی موارد معیوب بودن وسایل گازسوز باعث خطرات جبران ناپذیرمی شود که می توان با رعایت نکات ایمنی از بروز این خطرات جلوگیری به عمل آورد.
وی ادامه داد: مردم قبل از استفاده از وسایل گاز سوزدارای نشان استاندارد به وجود و سالم بودن تجهیزات ایمنی در بخاری های گازی از جمله ترموکوپل ،سنسور حرارتی حساس به اکسیژن  ods  و گاونر ( وسیله تنظیم فشار گاز ) اطمینان حاصل کنند.
وی بر عدم استفاده از بخاری های بدون دودکش در اتاق های خواب، حمام ها، زیر زمین ها  و فضاعای بسته تاکید کرد وافزود: استفاده از این بخاری ها به شرطی که دارای نشان استاندارد و آدرس دقیق سازنده باشند صرفا در فضاهایی که راهی به فضای آزاد دارند مانند سالن های بزرگ و یا مغازه هایی که معمولا درب آن ها باز می باشد مجاز است.
مدیرکل استاندارد فارس تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید وسیله گاز سوز بویژه بخاری را حتی برای چند لحظه بدون دودکش روشن کرد و در صورت رعایت شرایط استاندارد شعله بخاری بایستی به رنگ آبی بسوزد و برای اطمینان از باز بودن مسیر دودکش می توان با لمس مسیر دودکش و احساس گرم بودن آن از باز بودن مسیر یقین حاصل کرد ودر غیر از این بایستی فورا بخاری را خاموش و نسبت به رفع مشکل اقدام شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.