نظرسنجی جدید ای‌بی‌سی نیوز و واشینگتن پست نشان می‌دهد شکاف سیاسی عمیقی میان احزاب این کشور پدید آمده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌‎سایت ای‌بی‌سی نیوز، نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد رای دهندگان آمریکایی نسبت به هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – و دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه – دیدگاه منفی دارند. این نتایج، گواهی بر محبوبیت اندک و بی‌سابقه کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا و شکاف عظیم میان دو جبهه سیاسی مختلف در این کشور است.

در آخرین نظرسنجی که به وسیله ای‌بی‌سی نیوز و واشینگتن پست انجام شد، 46 درصد از شرکت‌کنندگان از هیلاری کلینتون، 45 درصد از ترامپ، 4 درصد از گری جانسون – نامزد حزب لیبرترین – و 2 درصد از جیل استاین – نامزد حزب سبز آمریکا – اعلام حمایت کردند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد 60 درصد از رای دهندگان آمریکایی نسبت به هیلاری کلینتون دیدگاهی منفی دارند. ترامپ نیز در این نظرسنجی وضع بهتری ندارد. 58 درصد از رای دهندگان اعلام کرده اند نسبت به نامزد جمهوری‌خواه دیدگاه نامطلوبی دارند. در این میان، 49 درصد اعلام کرده اند شدیدا با کلینتون مخالفند و 48 درصد دیگر نیز درباره ترامپ چنین نظری دارند. این سطح از نارضایتی در انتخابات آمریکا غیرمعمول است.

سطح بیزاری حزبی نیز در نظرسنجی اخیر خیره‌کننده است. 97 درصد از حامیان ترامپ نسبت به هیلاری کلینتون نگرش منفی دارند. در مقابل، 90 درصد از حامیان کلینتون دیدگاه مشابهی در قبال ترامپ دارند.

حال، گشوده شدن دوباره پرونده ایمیل‌های کلینتون به وسیله پلیس فدرال آمریکا می‌تواند کاهش محبوبیت این نامزد دموکرات را توضیح دهد. در میان حامیان کلینتون، 47 درصد اعلام کردند نظر بسیار مثبتی درباره وی دارند. این در حالی است که پیشتر 51 درصد از حامیان کلینتون نسبت به وی نظرات بسیار مطلوبی داشته اند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ غیرمحبوب‌ترین کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا از سال 1984 بوده اند. با این‌حال، تصمیم رای دهندگان در حمایت از کاندیدای مورد نظرشان تغییر زیادی نکرده است.

نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز و واشینگتن پست به وسیله تلفن‌های شخصی و همراه و در بازه زمانی بین 26 تا 29 اکتبر (5 تا 8 آبان) انجام شد. در این نظرسنجی 1156 نفر از رای دهندگان احتمالی به صورت تصادفی انتخاب شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار