حکومت پاکستان اعلام کرد: شربت‌گل را که به اتهام جعل اسناد از سوی پلیس این کشور بازداشت شده، با قید ضمانت آزاد می‌کند.

حکومت پاکستان شربت‌گل را با قید ضمانت آزاد می‌کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، حکومت پاکستان اعلام کرد: شربت‌گل را که به اتهام جعل اسناد از سوی پولیس این کشور بازداشت شده، با قید ضمانت آزاد می‌کند.

خانم شربت‌گل که در سن ۱۲ سالگی در دهه ۸۰ میلادی با عکسی که استیو مکیوری از او گرفته و روی جلد مجله نشنل جیوگرافیک منتشر کرده بود، مشهور شد و در روز چهارشنبه هفته گذشته به اتهام تقلب شناخت‌کارت پاکستانی، از سوی پلیس بازداشت شد.

روزنامه اندیپندنت، چاپ بریتانیا از قول چودری نثار علی‌خان وزیر داخله پاکستان در این مورد چنین نوشته است: «من فکر می‌کنم که باید این پرونده را بازنگری کنیم؛ چون او یک زن است و ما باید این را از دید حقوق‌بشری بنگریم».

وزیر داخله پاکستان هم‌چنان گفته است که اگر ما اتهام را از او برداریم یا اگر او را دیپورت کنیم و یا اگر به او ویزای موقت بدهیم تا او بعدا پاکستان را ترک کند، پس باید پرونده اتهام مسوولانی را که به او شناخت کارت جعلی داده‌اند نیز پس بگیریم. من نمی‌خواهم که آن‌ها در قید بمانند».

وزیر داخله پاکستان می‌گوید که اداره فدرال باید در گام نخست زمینه آزاد شدن شربت‌گل را از زندان به‌صورت فوری فراهم سازد.

به گفته مسوولان پاکستانی، شربت‌گل در سال ۲۰۱۴ با نام شربت‌ بی‌بی، شناخت‌کارت پاکستانی اخذ کرده بود.

در فردای بازداشت شربت‌گل، حضرت عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان اعلام کرده بود که تلاش می‌کند تا به زودی این خانم را از بند رها سازد.

او گفته بود، شربت‌گل تقریبا ۴ دهه می‌شود که به‌عنوان تصویری از مظلومیت و رنج مردم افغانستان در جهان نمایندگی می‌کند و رییس‌جمهور زمینه برگشت محترمانه او را به کشور فراهم ساخته و او را مورد نوازش قرار دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.