اشرف غنی در دیدار با شربت گل مهاجری افغانی که سال‌ها در پاکستان به‌سر می‌برد، به وی یک آپارتمان هدیه داد.

رییس جمهور غنی به بانوی سبزچشم افغان یک آپارتمان هدیه دادبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اشرف غنی رییس جمهور افغانستان و همسرش با شربت گل، خانم سبزچشمی که نشر عکس وی در مجله "نشنل جیوگرافی" شهرت جهانی یافت در ارگ ریاست جمهوری دیدار کردند.

محمد اشرف غنی رییس جمهور در دیدار با شربت گل مهاجری افغانی که سال ها در پاکستان به سر می برد به وی یک آپارتمان هدیه داد. 

در این دیدار آقای غنی ؛ شربت‌گل را درد، مظلومیت و تصویر آرزوهای افغانستان دانسته گفت، شربت‌گل در سال‌های مهاجرت و جنگ، تصویر کشورجنگ‌زده و مهاجرین را به جهان به نمایش گذاشت.

محمد اشرف غنی افزود:" اکنون وجود ما ناتکمیل است، زیرا شماری از هموطنان ما مهاجر هستند و دولت ارادۀ جدی دارد که با فراهم نمودن زمینۀ برگشت مهاجرین، این نیمه نا تکمیل را تکمیل نماید".

سپس، یک تن به نمایندگی از اعضای خانواده شربت‌گل، از رییس‌جمهور و مردم تشکری کرد که از شربت‌گل شدیداً حمایت کردند.

او افزود که زندگی شربت‌گل از دردها و غم‌های افغانستان نمایندگی می‌کند، او آرزو دارد که به افغانستان صلح تأمین گردیده، همه مهاجرین همانند وی به کشور شان برگردند و زندگی آرام را دنبال کنند.

وی که دردهای شربت گل را بیان می‌کرد، از آقای غنی خواست که در فراهم‌نمودن زمینه تعلیم و تربیه فرزندان شربت‌گل، با وی کمک صورت گیرد و به نام او یک نهاد ایجاد گردد. او اضافه کرد که پول که تحت نام کمک به این نهاد واریز می‌گردد، باید در بخش تعلیم و تربیه به‌ویژه در زمینۀ تعلیم زنان به‌مصرف برسد.

آقای غنی گفت که در قسمت زندگی، صحت و تعلیم و تربیۀ فرزندانش توجه جدی خواهد شد و در این مورد به ارگان‌های مختلف وظیفه سپرده‌است که با او همکاری همه‌جانبه نمایند.

گفتنی است که عکسی که از بانو شربت گل در دروان نوجوانی و در عالم مهاجرت در مجله "نشنل جیوگرافی" به نشر رسید شهرت جهانی یافت. وی در بسیاری از کشورهای جهان به نمادی از مظلومیت مهاجران افغان تبدیل شد و وی به بانوی سبزچشم افغان شهرت یافت.

جمهور نوشت: پاکستان چندی پیش به وی اتهام جعل اسناد اقامت را زد و او را بازداشت کرد اما با رایزنی های زیاد سفارت افغانستان در اسلام آباد این بانو آزاد شد و به کشور بازگشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.