در نوزدهمین جشنواره قصه گویی 30 قصه گو در خراسان شمالی در حال رقابت هستند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در آئین افتتاحیه آغاز نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی و شرکت 70قصه گو در مرحله شهرستانی این جشنواره گفت: جشنواره قصه گویی استان با اعلام 30 قصه گوی راه یافته به مرحله استانی، در 3 بخش کانونی ، ویژه و آزاد امروز و فردا در استان برگزار می شود .

منیره صادقی افزود: این هنرمندان، شامل 14قصه گو از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و 12 قصه گوی نوجوان و 4 قصه گوی آزاد هستند.

وی با بیان این که قصه گویی نیاز به ابزار پیچیده و خاصی ندارد و از گذشته تاکنون، در انتقال فرهنگ و آداب و رسوم پیشینیان به نسل های کنونی و آینده موثر است، افزود : اشاعه این هنر شفاهی، نیازمند مساعدت سایر نهادها و دستگاه های فرهنگی است.

معصومه موسویان از داوران این جشنواره گفت: قصه گویی ابزاری مهم در دست مادر، معلم ، مربی و همه اولیای تربیتی برای پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: انتخاب آگاهانه متن قصه براساس پیام های اخلاقی و دینی، نحوه برقراری ارتباط با مخاطب، گویش و نحوه اجرای قصه گو متناسب با متن و محتوای قصه از جمله ملاک های داوری آثار است.

گفتنی است : با برگزاری اختتامیه این جشنواره، 9 اثر برتر در 3بخش، معرفی و آثار منتخب، بهمن ماه امسال در جشنواره بین المللی قصه گویی شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.