مشهد؛

بورس نباید وظیفه خود را برابر 136 هزار سهامدار دار فراموش کند

رییس هیات مدیره شرکت پدیده شاندیز گفت: بورس در حال حاضر برای راه اندازی اتاق مبادلات سهام پدیده هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد نوروزی گفت: قرار بوده پدیده وارد بورس یا فرابورس شود لذا اگر بورس نمی خواهد بر نقل و انتقال سهام پدیده نظارت کند به صراحت اعلام کنند.

وی ادامه داد: بورس مسئولیتشان را انجام نمی‌دهند و ستاد تدبیر نیز به ما ابلاغ کند تا سازوکار دیگری تعریف ‌کنیم، در حالیکه می دانیم خلاف قانون است.

وی درباره علت الزام ورود پدیده به بورس یا نظارت این سازمان بر نقل و انتقال سهام پدیده گفت: بر اساس قانون بازار اوراق بهادار و اهداف مکتوب سازمان بورس و همچنین مصوبات شورای امنیت کشور، نقل و انتقال سهام پدیده باید تحت نظارت بورس انجام شود.

نوروزی گفت: مکاتبات لازم به این منظور را انجام دادیم، اما هر چه جلوتر رفتیم نماینده حقوقی بورس بیشتر مخالفت کرد و حاضر به اجرای تصمیمات وزیر محترم اقتصاد و رییس سازمان بورس نشدند.

نوروزی خاطرنشان کرد: نمی گوییم شفافیت های لازم ایجاد شده بلکه در حال انجام آن هستیم و انتظار ما پذیرش واقعیات از سوی سازمان بورس است و نه آرمان گرایی و آن کمک سازمان بورس برای حل بحران و مشکلات 130 هزار نفر سهامدار آن است.

وی ادامه داد: بورس باید سیستم نظارتی خود را اعمال کند و به منظور ورود پدیده پیگیر باشد اما الان بر عکس شده ما می خواهیم که بیاید بر کار ما نظارت کنید جلو نمی آیند، سازمان بورس نباید وظیفه ذاتی خود نسبت به تحت نظارت درآوردن شرکتی که 136 هزار سهامدار دارد را فراموش کند.

رییس هیات مدیره شرکت پدیده شاندیز در خصوص مباحث مربوط به خرید نرم‌افزار، اظهار کرد: تمامی شرکت‌هایی که در خرید و فروش اوراق بهادار و سهام فعال هستند از نرم‌افزار شرکت فناوری بورس تهران استفاده می‌کنند و بورس به آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا از آن استفاده کنند و در قبال آن از معاملات حق الزحمه ای می گیرد.

نوروزی افزود: بورس این اجازه را به شرکت ما نداده و حتی حاضر نیست نرم‌افزار خود را واگذار نماید و مدام فرار می‌کند و هیچ همکاری با ما ندارد. در حالی که واگذاری نرم افزار امری بدیهی است و از این نرم افزار صدها شرکت بدون هرگونه ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در این خصوص وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان بورس باید احساس مسئولیت کرده و مشکل ما را حل کنند، در حال حاضر مشکل این است که ما باید تحت نظارت بورس باشیم اما بورس خود را کنار می‌کشد.

وی گفت: قطعا در شرایط فعلی شرکت پدیده نمی تواند وارد بورس و یا حتی فرابورس شود ولی بسیاری از شرکتها که مشکلات عدیده ای دارند سهامشان در بازارهای مربوط به بورس معامله می شود و آسمان هم به زمین نمی آید و به نظر فلسفه ایجاد فرابورس نیز همین موضوع است.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ورود پدیده به فرابورس، عنوان کرد: در فرابورس بازارهای متفاوتی وجود دارد که یکی از آن بازارها بازار توافقی است که در این بازار شرکت‌های کاملا بدون شفافیت وجود دارند.

وی اظهار کرد: معتقدیم سازمان بورس فقط بهانه‌جویی می‌کند چرا که حتی به ما اجازه ورود به تابلو بازار توافقی را نمی‌دهد، این در حالیست که باید فضا به گونه‌ای باشد که حتی اگر ما نخواهیم وارد بورس شویم سازمان بورس ما را مجبور کند. چه سازمان بورس بخواهد و چه نخواهد شرکتی با بیش از صدهزار نفر جزء بزرگترین شرکت سهامی عام می باشد گرچه خودش را تطبیق نداده باشد که همین امر یکی از تخلفات مدیران قبلی بوده و عامل ایجاد مشکلات شده است.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۵
چرا بورس باید دربرابر سرنوشت ۱۳۶هزار سهامدار پدیده بی مسئولیت باشه . مگه قانون نداریم