برخی کارگران نیروگاه و سد در حال ساخت چم شیر گچساران از پرداخت نشدن 6 ماه حقوق خود در سالجاری گله مندند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ برخی از کارگران سد چم شیر با مراجعه به فرمانداری گچساران خواستار پرداخت حقوق و مزایای خود از اردیبهشت سالجاری تاکنون شدند.

کارگران سد چم شیر گچساران برای رفع مشکل خود چشم انتظار حمایت مسئولان هستند.

معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران در نشست بررسی مشکلات کارگران این سد در فرمانداری این شهرستان گفت: بیش از 2 هزار نفر در ساخت سد چم شیر به طور مستقیم و غیر مستقیم فعالیت می کنند.

محمدرضا فاضل اظهار داشت: ماهانه بطور متوسط بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار برای حقوق و مزایای کارکنانی که به صورت مستقیم با شرکت همکاری می کنند، نیاز است.

وی افزود: 200 میلیارد ریال اعتبار فاینانس تا یک ماه آینده به حساب این شرکت واریز خواهد شد که این میزان اعتبار برای پرداخت حقوق یک ماه کارگران و بدهی شرکت هزینه خواهد شد.

فاضل ادامه داد: بیش از 6 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا این طرح در نیمه دوم سال 96 به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: ماهانه 200 تا 250 میلیارد ریال برای طرح سد و نیروگاه چم شیر مورد نیاز است و در صورت تخصیص این میزان اعتبار عملیات آبگیری این سد در سال آینده انجام خواهد شد.

معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران بیان کرد: به دلیل طولانی شدن روند دریافت نقدینگی پیمانکاران، این مشکل به زودی رفع خواهد شد.

فاضل با یادآوری اینکه اعتبارات سد چم شیر از 2 طریق فاینانس و منابع داخلی تامین می شود، تصریح کرد: اعتبارات فاینانس مشکل نقدینگی ندارد.

وی از پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصدی سد چم شیر در گچساران خبر داد و گفت: بیش از 6 هزار و 500 میلیارد ریال از سال 91 تاکنون برای این طرح ملی اعتبار هزینه شده است.

وی تامین آب آشامیدنی و صنعت، بهره مند شدن 110 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان های خوزستان و بوشهر، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان 1.8 میلیارد متر مکعب، تولید282مگاوات برق آبی، کنترل سیلاب های مخرب رودخانه زهره، اشتغالزایی در زمان اجرای طرح و زیرساخت های صنعت گردشگری و پرورش ماهی را مهمترین مزایای اجرای این طرح ذکر کرد.

وی ابراز کرد: سد چم شیر دارای یک میلیون و 100 مترمکعب حجم بدنه،580 متر طول تاج، 150متر ارتفاع، 75 متر عرض بدنه و سه دهنه سرریز اوجی دریچه دار است.

معاون فرماندار گچساران نیز گفت: پیگیری مطالبات کارگران سد چم شیر در دستور کار مسئولان شهرستانی و استانی قرار خواهد گرفت.

مرتضی سجاد پور اظهار داشت: تا یک هفته آینده حقوق یک ماه کارگران طرح سد و نیروگاه چم شیر پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل این سد برای توسعه اقتصادی کشور، بر توجه مسئولان برای پرداخت مطالبات این کارگران زحمتکش که زمینه شتاب بخشی این طرح را فراهم می کنند تاکید کرد.

بیش از 300 نفر کارگر طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران صبح امروز با مراجعه به فرمانداری این شهرستان خواستار پرداخت حقوق های عقب افتاده خود شدند.

برای رفع این مشکل نشستی با حضور متولیان امر برای رفع مشکلات این کارگران در فرمانداری برگزار و در این نشست مقرر شد حقوق کارگران در اسرع وقت پرداخت شود.

نیروگاه و سد چم شیر در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان در کهگیلویه و بویراحمد و برروی رودخانه زهره درحال ساخت است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.