درحالیکه کمپین انتخاباتی "هیلاری کلینتون" تلاش می‌کند به نحوی از بحران رسوایی ایمیل‌ها رهایی یابد، "دونالد ترامپ" در حال بهره‌برداری کامل از آن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پایگاه اینترنتی نیویورک‌تایمز در گزارشی به قلم "الکساندر برنز" و "توماس کاپلان" نوشت: "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، و کمپین انتخاباتی او در تلاش هستند به نوعی از موضوع رسوایی ایمیل‌ها که مربوط به دوران حضور کلینتون در وزارت امور خارجه بود رهایی یابند؛ اما در این میان "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه این انتخابات، دست از موضوع برنداشته و با متهم کردن نظام قضایی آمریکا درصدد ضربه زدن به رقیب دموکرات خود است.

"جیمز کومی،" رئیس اف بی آی، روز جمعه اعلام کرد پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتونرا دوباره به جریان خواهد انداخت و آن را بار دیگر مورد تحقیق و بررسی قرار می‌دهد. این موضوع فقط چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نگرانی شدیدی را در میان کمپین دموکرات‌ها بوجود آورد تا جاییکه کلینتون در واکنش به تصمیم پلیس فدرال برای بررسی مجدد پرونده ایمیل‌ها گفت: نامه جیمز کومی چند روز مانده به انتخابات 8 نوامبر عجیب و عمیقا نگران کننده است.

کمپین انتخاباتی ترامپ با استفاده از همین موضوع تبلیغات گسترده‌ای را علیه کلینتون و ضعف در نظام قضایی آمریکا آغاز کرد. کلینتون در سخنرانی فلوریدا بدون انکه مستقیما نامی از جیمز کومی ببرد اظهار داشت: در روزهای پایانی کارزار انتخاباتی شاهد حملاتی از جانب دوستانمان هستیم. عجیب است افرادی را در سرنوشت ریاست جمهوری دخیل می‌بینید که حوزه فعالیتشان متفاوت با این موضوع است؛ اما به توصیه مادرم که می‌گفت هرگز ناامید نشو پایبند هستم. بدون توجه به آنچه مخالفان به سوی ما پرتاب می‌کنند، ما دست از تلاش برنمی‌داریم. قرار نیست با این مسائل از میدان به در شویم. ما می‌دانیم این انتخابات تا چه اندازه مهم است و مردم زیادی بر روی موفقیت ما حساب کرده‌اند.

سپس کلینتون از هوادارانش خواست به نوبه خود در انتخابات شرکت کنند و دیدگاه تعصب‌گرایانه، منفور و منفی جبهه مخالف را کنار بزنند.

دونالد ترامپ نیز در سخنرانی روز گذشته در کلرادو به این موضوع پرداخت و از آن با عنوان یک "بمب بزرگ" یاد کرد. ترامپ در ماه‌های گذشته بارها جیمز کومی و اداره دادگستری آمریکا را بابت امتناع از انتشار عمومی اتهامات هیلاری کلینتون در ارتباط با استفاده از سرور شخصی برای ارسال ایمیل‌های محرمانه وزارت امور خارجه آمریکا مورد انتقاد قرار داده بود. ترامپ در سخنرانی روز گذشته، "لورتا لینچ،" دادستان کل آمریکا، را مورد حمله لفظی قرار داد و او را به فساد اداری متهم کرد.
ترامپ در این باره گفت: "لینچ" به عمد در روند تحقیقات پرونده ایمیل‌های کلینتون اختلال بوجود آورد. این کار مصداق بارز رشوه است، اینطور نیست؟

پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی ) برای بررسی ایمیل‌های تازه کشف شده مربوط به سرور شخصی هیلاری کلینتون حکم تفتیش گرفت. دریافت این حکم درحالی صورت گرفته است که یک نماینده ارشد دموکرات کنگره آمریکا، جیمز کولی را به نقض قانون از طریق تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری متهم کرده است.

"هری رید،" رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا، در نامه‌ای به کومی اظهار داشت که وی قانون "هچ"  را که استفاده از موقعیت دولت فدرال برای تاثیر گذاشتن بر انتخابات منع می‌کند، زیر پا گذاشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار