در هفته 35 بارداری ریه‌های کودک روند تکامل را در پیش گرفته و پوست جنین صاف‌تر و صورتی‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در این هفته روند رشد کودک سرعت گرفته و مادر به آخرین روزهای بارداری نزدیک می شود.

پوست کودک شما به تدریج صورتی تر و صاف تر شده البته این حالت نه به خاطر آنکه دما بدن او بیش از حد زیاد شده، بلکه مایع "آمنیوتیک" کنترل کننده دما بدن جنین است و به دلیل شکل گیری مویرگ ها در زیر پوست او و پر شدن خون در رگ های کوچک او است. 
 
جنین در هفته 35 بارداری چه شکلی است؟  

او اکنون 45.8 سانتی‌متر قد و 2330 گرم وزن دارد. جمجمه‌ جنین هنوز نرم است و کاملاً سخت نشده تا به راحتی از کانال تولد بیرون آید. اگر بخواهيم اندازه او را شبيه سازي كنيم بايد بگوييم كه او به اندازه یک "خربزه قندک" بزرگ شده است. 
 
ریه کودک در حال آماده سازی خود برای نفس کشیدن

در اواخر این هفته، رگ های خونی در ریه های کودک رشد می کنند و فرزند شما یک گام به بلوغ کامل و نفس کشیدن نزدیک تر می شود اما همچنان در 25 هفته بارداری روند رشد ریه ها در حال پیشرفت است و اگر در این هفته متولد شود ریه او هنوز خیلی توسعه نیافته تا بتواند به اندازه کافی به جریان خون اکسیژن ارسال کرده و دی اکسید کربن بازدم را تحویل گیرد.

در هفته سی و پنجم، جنین به اندازه یک «خربزه قندک» است
 
تجربه مادران باردار در هفته 35 بارداری

معده شما در این هفته بیشتر در فشار قرار گرفته و بیش از پیش احساس سوزش در سر دل خود می کنید. خروپف نیز به دلیل افزایش جریان خون به غشاهای مخاطی در بینی از علائم شایع هفته های آخر است.  به دلیل افزایش حجم خون در دوران بارداری که می تواند باعث ایجاد تورم در دست شده و فشار بر اعصاب مچ دست وارد کند و احساس سوزن سوزن شدن در دست را بیش از قبل تجربه می کنید. 
 
یکی از نکات لذت بخش دوران بارداری افزایش رشد مو، ضخیم شدن و درخشش تارهای آن است با این اتفاق احساس زیبایی بیشتر به روحیه شما کمک کرده و از این اتفاق لذت ببرید بسیاری از خانم ها با زایمان دچار ریزش می شوند و این افزایش رشد مو نکته ای مثبت و امیدبخش در ماه های آخر محسوب می شود.  
 
بیش از نیمی از زنان باردار به دلیل  بزرگتر شدن رحم در هنگام دفع مدفوع مشکل داشته و درد دارند. بواسیر دردناک، خونریزی از رکتوم و  یبوست از تجربه های ناراحت کننده مادران باردار در هفته 35 بارداری است به همین دلیل مصرف مایعات و فیبر (میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار) خود را افزایش دهید. 
 
در هفته های آخر به بهداشت دهان و دندان خود بیشتر توجه کنید. بهتر است حداقل دو بار در روز از نخ دندان و مسواک استفاده کرده زیرا خطر ابتلا به التهاب لثه را کاهش می دهد. 
 
انقباض هایی که در سه ماه آخر به سراغتان می آید    

بسیاری از مادران باردار با سفت شدن ناگهانی عضلات رحم خود روبه‌رو می شوند که به نام "انقباضات براکستون هیکس" مشهور است. این اتفاق اغلب حدود 30 ثانیه طول می‌کشد و به صورت نامنظم و با دردهای خفیف شبیه دوران ماهیانه زنانه اتفاق می‌افتد. این انقباضات به منظور رشد رحم برای بهبود جریان خون رحمی است و معمولا از نیمه دوم حاملگی آغاز شده و ممکن است در روزهای پایانی بارداری افزایش پیدا کند.
    
اگر این دوران با انقباضات دردناک همراه باشد و بیش از چهار بار در یک ساعت بروز یابند، ممکن است نشانه ای از زایمان زودرس باشد. به همین دلیل باید فورا با پزشک خود تماس گرفته و وضعیت خود را تشریح کنید. همچنین با بزرگ شدن جنین، مشکلات خواب مادران باردار بیشتر از قبل می شود.

در هفته سی و پنجم، جنین به اندازه یک «خربزه قندک» است
   
فرق نوزاد نارس، زود رس و کامل در چیست؟   

اگر نوزاد پیش از هفته  38 متولد شود "نوزاد نارس" است نوزادانی که بین هفته‌های 38 تا 42 به دنیا آمده "نوزاد رسیده یا کامل" هستند،  اگر کودکی زودتر از هفته 38 به دنیا آمده و دستگاه تنفسی او کامل است به وی "نوزاد زودرس" واگر دستگاه تنفسی او کامل شکل نگرفته باشد او را "نوزاد نارس "می گویند.  
 
با این مصرف این مواد غذایی جنین شما باهوش می شود   

تا پایان سه ماه آخر بارداری مغز جنین ممکن است 3 یا 4 برابر بزرگ‌تر از اندازه  ابتدایی شده باشد برای  افزایش سرعت رشد اندازه و عملکرد مغز، جنین به تغذیه  مقوی و خاصی نیاز دارد. یکی از مهم‌ترین مواد موثر نوعی اسید چرب امگا (DHA) است که اغلب در ماهی وجود دارد.   
   
این ماده حیاتی به رشد سلول‌های مغز جنین کمک کرده وروی نخاع را می‌پوشاند. اسیدهای چرب در سه ماهه آخر بارداری به طور ویژه در رشد مغز  موثر بوده و بدن جنین آن ها را به سمت این اندام هدایت می کند به همین دلیل  این زمان بهترین فرصت برای افزایش این نوع اسید چرب امگا 3 با مصرف ماهی، روغن کانولا یا روغن بذر کتان است.   
 
ما به شما یک برنامه غذایی مفید توصیه می کنیم البته این دستور برای زنان بارداری است که دچار دیابت بارداری یا مشکلات مشابه نیستند.   

صبحانه: عدسی با نان بربری -  نان و پنیر و سبزی – نان و پنیر و گردو 
 
میان وعده صبحانه: یک عدد میوه یا یک لیوان آب میوه طبیعی  
 
نهار: جوجه‌کباب با برنج – لازانیا با پنیر کم چرب – دلمه برگ مو یا کلم 
 
میان وعده عصر: مغز بادام و پسته هر کدام چند عدد یا دو عدد خرما با شیر سویا  
 
شام: سوپ شیر – خوراک لوبیا با نان سنگک – خوراک مرغ و قارچ با نان  
 
منبع:what to exact 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۶ دی ۱۳۹۶
بسیار عالی
آخرین اخبار