مدیر دفتر حج و زیارت استان گفت:از 21 هزار و 200 نفر ثبت نام کننده درروز اربعین به 11 هزار و 134 نفر ویزا صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛روحی ملکی ، در این خصوص گفت: مدارک 16 هزار و 951 نفر نیز برای صدور ویزا به نمایندگی کنسول‌گری عراق که در استان مستقر شده، فرستاده شده است که ویزای 15 هزار و 500 نفر نیز امروز صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مهلت ثبت‌نام در سامانه‌ی سماح تا آخرین ساعت 24 آبان است، ادامه داد: ثبت‌نام فقط به صورت اینترنتی بوده و از طریق کارگزاری‌های رسمی که اطلاعاتشان در سایت سازمان حج و زیارت استان قرار دارد، انجام می‌گیرد.

روحی ملکی تاکید کرد: زائران اربعین تنها از طریق سامانه‌ی سماح و همچنین کارگزاری‌های مجاز اقدام به ثبت‌نام اینترنتی کنند؛ چرا که عده‌ای به وعده‌ی اینکه ویزا را ارزانتر صادر می‌کنند، زائران را بیمه نکرده و قریب به 99 درصد این دفاتر و اشخاص کلاهبردار هستند.

وی با اشاره به اینکه در کشور 40 دفتر و اشخاص غیر مجاز و یا مکان متفرقه در ارتباط با ویزای عراق به محاکم قضایی معرفی شده اند، بیان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که حتما از کارگزاری‌های مجاز اقدام به ثبت‌نام کرده و در غیر این صورت نیز با حج و زیارت استان تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب کنند.

وی با بیان اینکه حداقل زمان برای صدور ویزا 70 ساعت است، گفت: مردم درخواست ویزای خود را به روزهای آخر موکول نکنند، چرا که در زوهای آخر این روند شلوغ‌تر شده و احتمال دارد که ویزا با تأخیر صادر شود.

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: دانشجویانی که کارت پایان خدمت سربازی ندارند، می‌توانند با مراجعه به سازمان نظام وظیفه‌ی استان و با قراردادن وثیقه‌ی سه میلیون تومانی، اقدام به دریافت گذرنامه‌ کرده و در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند.

وی با بیان اینکه حج و زیارت استان خدماتی در زمینه‌ی اسکان زائران ارائه نمی‌دهد، تشریح کرد: با توجه به اینکه خدمات اسکان و هتلینگ سازمان حج و زیارت در اربعین تعطیل می‌شود، از این رو زائران خودشان می‌توانند در راستای اسکان خود اقدام کنند و همچنین دستگاه‌های استانی نیز در مرز مهران تحت نظارت استانداری اذربایجان‌شرقی اقدام به ارائه‌ی خدمات خواهند کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار