فرماندار تربت جام گفت: امروز حوزه پدافند غيرعامل يک ضرورت زيستي در دنياي فعلي شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی رستمی در همایش پدافند غیر عامل زیستی در مرزبا بیان اینکه امروز جنگ هاي بيوتروريسم مي توان اقتصاد يک کشور و جامعه را فلج و هزاران قرباني برجا بگذاردافزود:آموزش پدافند غیرعامل در پایین ترین سطوح از مدارس گرفته تا خانواده ها می بایست ادامه و عملیاتی شود و صرف سخنرانی هم نباشد.

وی ارزیابی و توان دستگاه های قبل از حادثه را ضروی دانست و تصریح کرد: آمادگی شهرستان در مدیریت بحران بایستی سنجیده شود تا در موقع لزوم و حوادث احتمالی هراسان نباشیم.

فرماندار تربت جام تأکید کرد: ضرورت آموزش و آمادگی دستگاه ها، نخبگان و مردم در جهت عملیاتی کردن "پدافند غیر عامل” از مطالبه های مورد توجه و موکد مقام معظم رهبری است.

رستمی خاطر نشان کرد: ترویج و تسری عامل های حیات انسانی بویژه "پدافند غیرعامل” در بدنه جامعه نیاز به کارگاه های آموزشی تخصصی ندارد بلکه همین که به عنوان یک ضرورت برای مردم ملموس، قابل درک و همه فهم باشد کفایت می کند.

وی با ابراز امیدواری از فراگیری آموزش ها در مواجهه با حوادث برای شهروندان افزود: این آموزش ها باعث کاهش آسیب پذیری، مسائل روحی روانی و استرسی در شرایط سخت می شود که فرد با دسترسی به حداقل ها بتواند خود، خانواده و هم وطنان را از بحران خارج کند.

فرماندار تربت جام گفت: یکی از راه های مهم آمادگی مردم در مواجهه با بحران و حوادث احتمالی ذخیره سازی نیازهای اولیه مانند آب،غذا، سوخت و… است.

وی یادآور شد: تجربه ثابت کرده هیچ کشوری با جنگ های نظامی ساقط نشده است، امروز جنگ های بیوتروریسم می توان اقتصاد یک کشور و جامعه را فلج و هزاران قربانی برجا بگذارد.

انتهای پیام//س.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.