مجتبی نوروزی:

هیچ مرز فرهنگی بین ملت ایران و افغانستان وجود ندارد

معاون رایزنی فرهنگی ایران در افغانستان گفت: هر چند مرز سیاسی بین ایران و افغانستان وجود دارد، اما هیچ مرز فرهنگی این دوملت وجود ندارد.

هیچ مرز فرهنگی بین ملت ایران و افغانستان وجود ندارد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مجتبی نوروزی معاون رایزنی فرهنگی ایران در افغانستان در سومین محفل دیدار آشنا که عصر روز گذشته به منظور تکریم از فعالیت‌های «حاج غلامحسین یوسفی» پیرغلام حسینی، برگزار شد، با اشاره به حضور 3 میلیون مهاجر افغانستانی در ایران افزود: وقتی اتفاقات ناخوشایندی رخ می‌دهد، برخی رسانه‌ها در انعکاس اخبار منفی بزرگنمایی می‌کنند و تنها نقاط تاریک یک واقعه را نمایش می‌دهند.

معاون رایزنی فرهنگی ایران در افغانستان اضافه کرد: هر چند مرز سیاسی بین ایران و افغانستان وجود دارد، اما هیچ مرز فرهنگی این دوملت وجود ندارد.

نوروزی تصریح کرد: امسال توفیقی حاصل شد و دهه اول محرم را در افغانستان بودم و وحدت بین برادران اهل سنت و شیعیان در برپایی عزاداری‌های ماه محرم را به چشم دیدم. حال و هوای محرم در کابل با تهران تفاوتی ندارد و این نشانه فرهنگ مردم افغانستان است که به یکدیگر احترام می‌گذارند.

وی تاکید بر اینکه برخی رسانه‌ها به صورت هدفمند بین مردم ایران و افغانستان گسستگی ایجاد می‌کنند، گفت: سابق بر این مردم ایران و افغانستان اخبار خود را از رسانه بی‌بی‌سی و آسوشیتدپرس دریافت می‌کردند در حالی که 2 ملت دارای زبان مشترکی هستند.

معاون رایزنی فرهنگی ایران در افغانستان بیان داشت: برنامه‌هایی مانند «دیدار آشنا» می‌تواند پلی فرهنگی برای 2 ملت ایران و افغانستان ایجاد کند و نگاه ما برمبنای قومیت و حرف‌های ساختگی نیست.

نوروزی بیان داشت: امیدوارم روزی برسد که ما یکدیگر را از دریچه نگاه دیگران نبینیم. چرا که نگاه‌های بدبینانه به رابطه دوستانه 2 ملت صدمه وارد کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار