رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گفت: اورژانس موتوری موفق به انجام سه هزار و 246 ماموریت شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛روزبه رجایی غفوری گفت:در دو سال گذشته از مجموع این ماموریت‌ها، 15.2 درصد به درخواست آمبولانس به همان ماموریت شده است.

وی گفت:میانگین زمان رسیدن اورژانس موتوری بر بالین متقاضیان در ماموریت‌های درون شهری در دو سال گذشته، شش دقیقه و 76 ثانیه ثبت شده است.

وی در تشریح عملکرد اورژانس موتوری در هفت ماهه نخست سال جاری گفت: در این مدت اورژانس موتوری موفق به انجام 916 مورد ماموریت شده است که میانگین حضور در صحنه به شش دقیقه  کاهش یافته است.

رجایی غفوری ادامه داد: 15.6 درصد از ماموریت های اورژانس موتوری در هفت ماهه نخست سال، منجر به درخواست اعزام آمبولانس به محل حادثه شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال 94 نیز در مجموع یک هزار و 708 مورد ماموریت به نام اورژانس موتوری این مرکز ثبت شده بود گفت: میانگین زمان رسیدن به صحنه، هفت دقیقه و دو ثانیه بود که  در نهایت 16 درصد از این ماموریتها منجر به درخواست اعزام آمبولانس به محل شده بود.

وی با بیان اینکه آغاز رسمی فعالیت اورژانس موتوری در تبریز به 6 آبان 93 برمی گردد گفت: اورژانس موتوری در پنج ماهه باقی مانده از سال 93 موفق به انجام 622 ماموریت شده بود.

رجایی غفوری ادامه داد: در ماه های آغاز فعالیت این خدمت در اورژانس 115 تبریز، میانگین زمان رسیدن به صحنه وقوع حادثه، شش دقیقه و 89 ثانیه بود که از این تعداد ماموریت  13.5 درصد به درخواست اعزام آمبولانس به محل حادثه شده است.

وی با اشاره به اینکه اورژانس 115 تبریز در این نوع خدمات اورژانسی تجربه موفقی داشته است گفت: در کلیه ماموریت‌های اورژانس موتوری فقط در حدود 15 درصد درخواست آمبولانس صورت گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در بیش از ۷۰ درصد ماموریت‌های اورژانس نیازی به اعزام اکیپ‌هایی با تجهیزات آمبولانسی وجود ندارد گفت: با مراجعه تکنسین و مامور اورژانس می‌توان  نسبت به رفع مشکل بیمار اقدام کرد.

اورژانس موتوری تبریز نخستین اورژانس موتوری در شمالغرب کشور است که از 6 آبان سال 93 با  دو پایگاه، فعالیت خود را آغاز کرده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار