در هر شهرستان این استان قاریان ملی و بین المللی مشهوری داریم ولی رابطه این شورا با تهران وجود نداشته و از این بابت شرمنده هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ثبت و ضبط قاریان و حافظان خوزستان را انجام نداده و هنوز آنها را شناسنامه دار نکرده ایم که به دنبال آن هستیم.

محمد جوروند اظهار کرد: به عنوان دبیر شورای عالی گسترش قرآنی بنا را بر این گذاشتیم تا یک سلسله جلسات منظم و پیگیر را داشته باشیم. استاندار خوزستان نیز نسبت به برگزاری جلسات و پیگیری مصوبات این شورا تأکید دارد.

وی افزود: خوزستان با وجود حافظان قرآنی و قاریان ممتاز ملی و بین المللی اما متأسفانه جایگاه خوبی در ارائه شاخص ها و فعالیت های قرآنی نسبت به سایر استان های کشور نداریم. استان خوزستان در بین سایر استان ها مقام ۳۰ را دارد و باید جایگاه ویژه تری داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: در هر شهرستان این استان قاریان ملی و بین المللی مشهوری داریم ولی رابطه این شورا با تهران وجود نداشته و از این بابت شرمنده هستیم ولی با تأکیدات استاندار و معاون سیاسی جلسات را به صورت منظم برگزار و مصوبات را نیز به خوبی پیگیری می کنیم تا جامعه قرآنی خوزستان از این جلسات منتفع شوند.

جوروند گفت: ۸۸ مؤسسه قرآنی ثبت شده و ۳۵ مؤسسه در حال اخذ مجوز و ۴۱ در حال ثبت برای اخذ مجوز در استان خوزستان داریم. ۷۹۲ مربی قرآنی و ۴۱۹ نفر کادر اجرایی نیز در این مؤسسات داریم.

وی ادامه داد: ثبت و ضبط قاریان و حافظان خوزستان را انجام نداده و آنها را شناسنامه دار نکرده ایم. از طریق برگزاری این جلسات به دنبال چنین ثبت و ضبط هایی و تعریف اتفاقات خوب هستیم.

جوروند در پایان، با اشاره به اینکه در جریان منا شهدای بسیاری را از جامعه خوب قرآنی تقدیم کردیم، گفت: همت و اراده جمعی وجود دارد تا جلسات این شورا به صورت منظم برگزار شود و چشم انداز خوبی را برای آن ترسیم می کنیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.