مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: صبح امروز و به کمک جوانان متخصص، سامانه معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران از فرابورس تفکیک شد.

مرتضی آنالویی در گفتگو با خبرنگار خبرنگار بورس،بانک وبیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  عنوان کرد: پیش از این، معاملات این دو بورس بر روی یک هسته معاملاتی شکل می گرفت که گاهی بر اثر افزایش حجم معاملات، سامانه با کندی و گاهی با اخلال همراه میشد.

وی ادامه داد: با توجه به متحمل شدن فشار بالای سامانه معاملات هنگام عرضه های اولیه و زمان رونق بازار از ماه ها قبل راهکارهایی در حال بررسی بود که یکی از آنها، تفکیک کردن هسته معاملات بورس از فرابورس و سبک کردن سامانه معاملات در روزهای رونق بازار بود که این مهم از امروز عملی شد.

آنالویی در ادامه عنوان کرد: در حالی از امروز معاملات این دو بازار از هم تفکیک شده که برخی از کارگزاران خواهان فرصت بیشتر برای چیدمان سفارش های خرید و فروش شدند. به همین علت ، زمان شروع امروز معاملات با تاخیر همراه شد.

مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اظهار کرد: گفتنی است که سازمان بورس پس از گذشت چندین سال به دنبال رفع نواقص سامانه معاملاتی است و خود را ملزم کرده است تا با به روز رسانی و بررسی سامانه های جدیدتر ، شرایط را برای بهبود عملکرد سیستم معاملات بورس فراهم کند.

همچنین علی صحرائی، معاون بازار شرکت بورس تهران در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک وبیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تایید خبر تاخیر 30 دقیقه ای زنگ آغاز معاملات بورس تهران، عنوان کرد: علت این موضوع تفکیک سامانه های فرابورس از بورس بوده که با وجود پیش آمدن مشکلاتی برای کاربران در ساعات آغازین صبح، در حال حاضر اجرایی شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار