سفیر روسیه در سازمان ملل از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای دفاع کرد.

چورکین: هیچ مانعی برای عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای وجود ندارد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ویتالی چورکین،» سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد پس از اینکه مسئله هسته‌ای تهران حل شد، هیچ مانعی برای عضویت این کشور در سازمان همکاری شانگهای وجود ندارد.

شورای امنیت سازمان ملل، جمعه جلسه‌ای را به منظور بررسی همکاری با سازمان‌هایی مانند «پیمان امنیت جمعی،» «کشورهای مستقل مشترک‌المنافع» و «سازمان همکاری شانگهای» تشکیل داد.

چورکین در این جلسه اعلام کرد: «از نظر ما پس از حل شدن مسئله هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران، هیچ مانعی به منظور بررسی درخواست ایران برای عضویت در پیمان همکاری شانگهای وجود ندارد.»

پیمان همکاری شانگهای یک اتحاد سیاسی، اقتصادی و نظامی است که شامل روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان می‌شود. کشورهای بلاروس، مغولستان، ایران، افغانستان، هند و پاکستان اعضای ناظر این سازمان هستند. کشورهای پاکستان، هند و ایران به طور رسمی درخواست عضویت درسازمان همکاری شانگهای را ارائه داده‌اند.

از سال 2008 تاکنون روسیه از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای دفاع کرده است؛ اما فرآیند پیوستن تهران به سازمان مذکور در پی وضع تحریم‌های بین‌المللی پیچیده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار