مدیر کل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی گفت: سهم ایران از بازار گردشگری جهان اندک است، به همین سبب دولت عزم جدی برای توسعه صنعت گردشگری دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی باقر نعمتی زرگران در آیین پایانی" سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" با رویکرد آئین های مذهبی و سفره های نذری در هتل میثاق مشهد افزود: توسعه مناسبات با دیگر کشورها، یکی از راههای جذب گردشگران خارجی است.

وی ادامه داد: ایران 10 درصد جاذبه های گردشگری جهان را در اختیار دارد و می توان با افزایش ورود گردشگران خارجی به رونق اقتصاد و اشتغال کمک کرد، زیرا ورود هر هفت گردشگر یک شغل ایجاد می کند.

نعمتی اظهارکرد: جایگاه فرهنگی خراسان به عنوان دروازه شرقی فلات بزرگ ایران با هیچ جا قابل مقایسه نیست و در این زمینه شهر مشهد به دلیل مرقد امام رضا(ع) درموضوع گردشگری زیارت قدمت چند صد ساله دارد.

وی ادامه داد: سفره ایرانی مفهوم فرهنگی است که ریشه در اعتقادات و باورهای ما دارد و از جهت اقتصادی نیز ظرفیت بزرگی دارد.

مدیر کل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: این سازمان تلاش دارد از غنای عظیم سفره ایرانی و سابقه زیاد فرهنگ غذایی ایران به عنوان جاذبه گردشگری نهایت استفاده را ببرد.

نعمتی افزود: باید شاخص ترین غذاها را به عنوان جاذبه در نمایشگاههای بین المللی عرضه کنیم و آشپزهای برتر نیز در جشنواره ها حضور داشته باشند.

رویداد فرهنگی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان پنجم تا هفتم آبان ماه در هتل میثاق مشهد برگزار شد و در پایان این جشنواره نیز آشپزها و رستورانهای برتر تقدیر شدند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.