با نزدیک شدن تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فاصله آماری میان دو نامزد اصلی این انتخابات هرچه بیشتر کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه «یو اس ای تودی» براساس نتایج یک نظرسنجی،‌ که امروز در آمریکا منتشر شد، نوشت: فاصله 12 درصدی کلینتون از ترامپ به فقط 4 درصد کاهش یافته است. 

روزنامه یو اس ای تو دی، چاپ آمریکا، امروز جمعه در مقاله‌ای نوشت: دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه، همچنان در حال کاستن از فاصله‌اش با هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات است. 

در حالی که در تعطیلات آخر هفته‌ی گذشته (شنبه و یکشنبه‌ی قبل) ترامپ در نظرسنجی‌های سراسری تا میزانِ 12 درصد از کلینتون عقب بود، اکنون پیشتازی کلینتون از ترامپ به فقط 4 درصد کاهش یافته است. 

این منبع افزود: چنانکه مایک پنس، نامزد معاونت ترامپ، گفته است: جمهوری‌خواهان در حال آمدن به خانه هستند. وی از اعضا و هواداران حزب جمهوری‌خواه خواسته است که برای ممانعت از ورود هیلاری کلینتون به کاخ سفید، با یکدیگر متحد شوند و ترامپ را در انتخابات 8 نوامبر (18 آبان) به پیروزی برسانند. 

نظرسنجی سراسریِ اخیر «واشنگتن پست/ ای بی سی نیوز» نشان می‌دهد آراء هیلاری کلینتون 48 درصد و آراء ترامپ 44 درصد است. به علاوه، در همین نظرسنجی، آراء گَری جانسون، نامزد حزب لیبرترین 4 درصد و آراء جیل استاین، نامزد حزب سبز آمریکا، 1 درصد بوده است. 

میزان حمایت زنان از ترامپ نیز افزایش یافته است. در نظرسنجی قبلی مشترک همین دو مؤسسه، 49 درصد از زنان سفیدپوست به کلینتون و 43 درصد به ترامپ رأی داده بودند. این در حالی است که در نظرسنجی کنونی، 48 درصد از زنان سفیدپوست به ترامپ و 43 درصد به کلینتون رأی داده‌اند. 

ترامپ در میان آن دسته از رأی دهندگان آمریکایی که مستقل محسوب می‌شوند (به هیچ‌یک از دو حزب اصلی آمریکا وابسته نیستند)، 12 درصد از هیلاری کلینتون پیش افتاده است. 

این نظرسنجی از 23 الی 26 اکتبر از 1150 رأی‌دهنده آمریکایی که گفته‌اند به احتمال زیاد در انتخابات امسال شرکت خواهند کرد، به‌عمل آمده است. حاشیه خطای آماری این نظرسنجی 3 درصد است. 

این منبع در خاتمه افزود:‌ پس از آن که نتایج این نظرسنجی منتشر شد، کِلیان کانوِی، رییس ستاد انتخاباتی ترامپ، در پایگاه اینترنتی تویتر به ستاد انتخاباتی کلینتون گوشه‌وکنایه زد و از تنگاتنگ شدن رقابت میان این دو رقیب اصلی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ابراز خرسندی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار