800 تن سیب زمینی از استان چهارمحال و بختیاری به کشور عراق صادر شد.

صادرات سیب زمینی به کشور عراق
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 800 تن سیب زمینی مرغوب این استان از مرز شلمچه به کشور عراق صادر شد.

حمیدرضا دانش با بیان اینکه برداشت سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری از نیمه مهرماه آغاز شده و تا پایان آبان ادامه دارد افزود: امسال از مجموع 5 هزار و 400 هکتار مزارع سیب زمینی استان بیش از 180 هزار تن محصول برداشت می شود.

وی، بخش عمده محصول سیب زمینی صادراتی استان را مربوط به شهرستان های بروجن، شهرکرد و کیار دانست و ادامه داد: استفاده بهینه از کود شیمیایی و سم و بدون آفت بودن، علت استقبال مشتریان خارجی از سیب زمینی چهارمحال و بختیاری می باشد.

دانش اضافه کرد: سال گذشته بخشی از محصول سیب زمینی استان به کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس صادر شد.

وی یادآور شد: امسال با توجه به کاهش منابع آبی و جهت کنترل بازار، سطح زیر کشت سیب زمینی در استان نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش داشت.

دانش، از برنامه ریزی دولت برای خرید تضمینی محصول سیب زمینی هم خبر داد و گفت: در صورت افت قیمت و نبودن بازار در یک مقطع زمانی، خرید تضمینی سیب زمینی به ازای هر کیلوگرم 3 هزار و 960 ریال انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پارسال نیز 35 درصد از سیب زمینی بذری تولید شده در استان به استان های همدان، آذربایجان غربی و اردبیل ارسال شد.

به گفته دانش؛ سال گذشته 6 هزار و 200 هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری به کشت سیب زمینی اختصاص یافت که 220 هزار تن محصول از این سطح برداشت شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار