48 میلیون و 300 هزار دلار کالا از استان چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در چهارمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 48 میلیون و 300 هزار دلار کالا شامل دستگاه های خنک کننده، بادام، کف پوش، خوراک دام و طیور و دانه های روغنی از استان به خارج از کشور صادر شد.

سید نعیم امامی افزود: این میزان صادرات با رشد 7 دهم درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال همراه بوده است.

وی با اشاره به هدفگذاری صادراتی 102 میلیون دلاری در سال جاری ابراز امیدواری کرد: با تسهیل شرایط صادرات بویژه در مورد کالایی مانند سیمان، تا پایان سال جاری عددی فراتر از این میزان را تجربه کنیم.

امامی اضافه کرد: در این مدت نیز 94 مجوز معافیت از حقوق گمرکی به ارزش 63 میلیون و 524 هزار دلار از استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 88 درصد رشد داشته است.

وی، میزان واردات کالا به استان در نیمه نخست امسال را هم 35 میلیون دلار شامل ماشین آلات خط تولید اعلام کرد.

امامی با اشاره به روند مثبت تراز تجاری استان در 5 سال گذشته به خصوص در سال 94 و نیمه اول سال جاری گفت: چهارمحال و بختیاری در این مدت 5 ساله رتبه 14 کشور در حوزه صادرات را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: بیشترین صادرات چهارمحال و بختیاری به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، هند، امارات متحده عربی، ترکمنستان، ترکیه، مالزی، تاجیکستان و ازبکستان صورت می گیرد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار