معاون فرهنگی قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت با حضور ۱۱۰۰ شرکت‌کننده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ابراهیم قاسمی معاون فرهنگی قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پانزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت که از آن کنکور قرآنی نیز یاد می‌شود، روز ۵شنبه بیستم آبان ماه سالجاری در دو مرحله صبح و عصر برگزارخواهد شد.

وی در خصوص محل برگزاری این آزمون تصریح کرد:‌ پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در محل موسسه دارالقرآن‌الکریم زنجان و با حضور بیش از ۱۱۰۰ نفر شرکت‌کننده برگزارخواهد شد.

قاسمی با اشاره به اینکه این مسابقه در دو رده سنی برگزار می‌شود،گفت: این آزمون در دو بخش بالای ۱۲ سال و زیر دوازده سال برگزار می‌شود که مفاد برگزاری این آزمون شامل رشته‌های ترجمه و مفاهیم مقدماتی، تکمیلی، حفظ جزء ۳۰، ۳جزء، ۵جزء، ۱۵جزء، ۲۰جزء، ۲۵جزء و حفظ کل قرآن کریم است.

این مسئول با اشاره به اینکه آزمون مذکور در بخش قرآن در رشته‌های حفظ اجزاء یک تا کل قرآن، مفاهیم مقدماتی و تکمیلی برگزار خواهد شد، گفت: همچنین در بخش عترت در رشته‌های مفاهیم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و اصول عقاید برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.