همدان؛

فعالیت 137 مرکز MMT زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی همدان

مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه از فعالیت 137 مرکزMMT در استان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد.

فعالیت 137 مرکز MMT زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی گودرزی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان، از وجود 137 مرکز MMT زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد و اظهار کرد:‌ پنج مرکز دولتی، سه مرکز وابسته به دانشگاه و دو مرکز وابسته به بهزیستی در این زمینه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه 77 مرکز MMT در همدان فعال است، خاطرنشان کرد:‌ 14 مرکز در ملایر، 11 مرکز در نهاوند، 9 مرکز در تویسرکان، 7 مرکز در اسدآباد و در رزن، در کبودراهنگ و فامنین هر کدام چهار مرکز فعال هستند.

مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه با بیان اینکه بیماران تحت درمان دارویی، 17 هزار و 600 نفر هستند، افزود:‌ بیماران تحت درمان غیر دارویی، 32 هزار و 950 نفر را شامل می‌شوند.

وی از وجود شش مرکز DIC در استان خبر داد و افزود: از این تعداد، 4 مرکز در شهر همدان، یک مرکز در ملایر و یک مرکز در نهاوند فعال است.

گودرزی با بیان اینکه کمیته درمان علاوه بر انجام کارهای معمول، نخستین دوره بازآموزی را برای پزشکان و مسئولان فنی این مراکز برگزار کرد، گفت:‌ برای روانشناسان مراکز هم یک دوره در فصل پاییز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مشاوره خانوادگی افزود:‌ در بحث دانشجویی به شکل فعال وارد کار شده است و جلسات مستمری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.