مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت: تاکنون بیش از 120 هزار تن چغندر قند از چغندرکاران شهرستان نقده توسط کارخانه قند این شهرستان خریداری شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، ناصر قره پاپاق با اعلام این مطلب افزود: تاکنون 170 هزار تن چغندر قند در این شهرستان تولیدشده است وپیش بینی می شود امسال از سطح پنج هزار و 500 هکتار مزارع زیر کشت چغندرقند در این شهرستان، 320 هزار تن محصول برداشت شود.
وی گفت: ارزش محصول برداشت شده از این سطح زیر کشت، یک هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
قره پاپاق اظهار کرد: کاشت چغندرقند در نقده توسط یک هزار و 100 نفر بهره بردار با همکاری دفاتر چغندرکاری و نظارت کارشناسان مراکز خدمات و مدیریت جهاد این شهرستان انجام شده است.
وی عیار شیره چغندرقندهای کشت شده در شهرستان نقده را نزدیک به 17.2 عنوان کرد و افزود: کارخانه قند نقده در کنار دیگر کارخانه های قند موجود در استان خریدار اصلی محصول تولیدشده در این شهرستان است.
وی گفت: از آنجائی که ظرفیت خرید کارخانه قند نقده 280 هزار تن است، مازاد محصول به کارخانه های قند شهرهای همجوار منتقل می شود.
مدیر جهاد کشاورزی نقده با اشاره به اینکه برای رسیدن به یک کشاورزی پایدار نیازمند افزایش توان تشکل های تولیدی در بخش کشاورزی هستیم، اظهار کرد: پرداخت به موقع مطالبات چغندرکاران و خرید به موقع و تحویل مناسب محصول تولیدی به کارخانه ها مهمترین دغدغه چغندرکاران است.
محصول چغندر قند یکی از محصولات راهبردی شهرستان نقده است و در سال های متمادی این شهرستان، رتبه برتر استان در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: چغندر قند ، خرید ، نقده ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.