مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: پوشش دوره پیش دبستانی در استان 43 درصد برآورد شده که در مقایسه با میانگین 52 درصد کشوری رقم پایینی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛فریدون سیدمصطفوی روز در جلسه معاونان آموزش ابتدایی مناطق 24 گانه آموزش و پرورش آذربایجان غربی که با هدف بررسی دوره پیش دبستانی برگزار شد, افزود: امسال به آذربایجان غربی اعتبارات خوبی در این زمینه ابلاغ شد که باید در صدد جذب این اعتبار و توسعه کیفی و کمی این دوره باشیم.

وی بیان کرد: مناطق حاشیه نشین شهرهای استان اغلب مناطقی مهاجرپذیر بوده و تعداد نوآموزان در آن مناطق بالاست که توجه بیشتری را می طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: دوره پیش دبستانی دوره ای غیر اجباری و غیر رسمی بوده که در سند تحول بنیادین یک دوره رسمی برای آن پیش بینی شده است.

سید مصطفوی اظهار کرد: مشارکت اولیا هم اکنون در این زمینه قابل توجه نیست در حالی که اهمیت این دوره بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اهمیت دوره ابتدایی اضافه کرد: تکریم معلمان مقطع ابتدایی به علت اهمیت این پایه ضروری بوده و شادابی کلاسهای اول ابتدایی برای یادگیری بهتر و برقراری ارتباط بین معلم و شاگرد ضروری است.

سیدمصطفوی بیان کرد: معلمان ابتدایی باید به خودباوری لازم برسند چرا که تا این اتفاق نیفتد, تحولی در این حوزه اتفاق نمی افتد.

وی اضافه کرد: یادگیری و معنویت توام با هم در این مقطع لازم است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: رابطه بین معلم و دانش آموز رابطه ای قابل بررسی بوده و مناطق محروم و حاشیه شهرها بسیار نیازمند توجه است.

وی بیان کرد: خانواده های مناطق حاشیه ای با چالشهای اقتصادی مواجه اند و این چالشها در عمل به دانش آموزان منتقل می شود و موجب عدم موفقیت معلم در ایجاد یادگیری بهتر و ارتباط می شود.

سیدمصطفوی اضافه کرد: توجه به مناطق دو زبانه توجه به بسته حمایتی پیش بینی شده برای مناطق و راهبران آموزشی موضوعاتی است که بررسی کاملی را می طلبد.

آذربایجان غربی دارای 570 هزار دانش آموز است که بیش از 50 درصد این دانش آموزان در دوره ابتدایی تحصیل می کنند.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.