ارومیه؛

نخستین نشست کارگاه تصویرسازی درحوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد

نخستین نشست « کارگاه تصویرسازی » چهارم آبان ماه سال جاری در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛در نشست که با حضور سرپرست ، مدیر روابط عمومی و مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان و جمعی از هنرمندان سرشناس این رشته از جمله منیره کردستانچی ، مینا جلالی فراهانی ، مهناز پاژنگ و شیدا فلاحی برگزار گردید ، راهکارهای تولید کتابهای مصور در حوزه کودک و نوجوان بررسی و بحث شد.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان غربی در این نشست افق دو ساله حوزه هنری استان در رشته هنرهای تجسمی را هنر نقاشی و تصویرسازی عنوان کرد و برتوجه ویژه حوزه هنری به حوزه کودک و نوجوان ، در راستای نیازهای اخلاقی و اجتماعی این قشرعظیم از جامعه را مورد تاکید قرار داد.

انیمیشنهای کمتر از 60 ثانیه ، روانشناسی کودک ، مقوله طنز ، بازیهای کوچه و توجه به فرهنگ اصیل ایرانی و فولکلور هر منطقه در آثار تولید شده به ویژه در حوزه خانواده و اخلاق اجتماعی موضوهایی بودند که در این نشست مورد گفتگو و تبادل افکار طرفین قرار گرفتند.

نشست بعدی کارگروه تصویرسازی حوزه هنری آذربایجان غربی سه شنبه هفته آینده ( 11 آبان سال جاری ) برگزار می شود.

تصویرگری یا تصویر سازی، نقاشی روایی است. راوی مجسّمِ متن؛ همراه یا بدون متن کار برد دارد، و می‌تواند دنباله‌دار، یا تک فریم باشد. تفاوت اصلی تصویرگری با نقاشی، هدفمند بودن آن برای کاربرد مشخص، درنظر گرفتن مخاطب و سفارش‌دهنده است و از این نظر مشابهات بسیاری با طراحی گرافیک دارد.

از انواع تصویرگری می‌توان: نقاشی‌های داخل کتاب‌های کودک و روی جلد کتاب‌های بزرگسال (و گاه داخلی برای متن- که در ایران، تصویرگری برای متن بزرگسال کمتر رایج است)، نقاشی‌های روی پوسترهای تبلیغاتی و اقلام تجاری، داستان‌های مصور (کمیک استریپ)، و طراحی‌ها و نقاشی‌های داخل مجلات و روزنامه‌ها را نام برد.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.