ارومیه؛

مراسم هفته قرآن و عترت در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: مراسم هفته قرآن و عترت در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن و اهل بیت(ع) در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی امروز با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یکی از هشت استان برگزار کننده مراسم هفته قرآن و عترت است اظهار داشت: عمده فعالیت هایی که در مراسم هفته قرآن و عترت برگزار می‌شود در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن و اهل بیت(ع) در قالب برنامه‌های آموزشی و پژوهشی است.

کریمی با اشاره به نحوه برگزاری این هفته بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت وزارت خانه منعقد شد قرار بر این شده که چندین سرفصل در هفته قرآن و عترت از هشت آبان در آذربایجان غربی برگزار شود که به همین سبب در جلسات مختلف با همکاران این اداره کل هماهنگی لازم انجام شده است.

وی در رابطه با نحوه تخصیص اعتبار برای مراسم هفته قرآن و عترت افزود: ٥٠ درصد اعتبار هر مراسمی که برگزار می شود توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ٥٠ درصد دیگر نیز توسط دستگاه متولی و مجری آن برنامه تامین می‌شود البته به غیر از ادارات و انجمن های وابسته و مرتبط که ١٠٠ درصد اعتبار آنها توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی تامین می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در رابطه با برگزاری مسابقات و جشنواره های مختلف در این هفته در سطح استان تشریح کرد: فراخوان برگزاری جشنواره ادبی شعر و داستان توسط حوزه هنری صادر شده که به منظور تجلیل از نفرات برتر جوایزی نقدی در نظر گرفته شود.

کریمی گفت: علاوه بر آن، دانشکده علوم قرآنی خوی نیز در زمینه حمایت از پایان نامه‌ها و مقالات قرآنی فراخوانی برای گردآوری این مقالات و پایان نامه ها و امتیاز دهی به آنها و در نهایت اهدای جایزه به برترین های این حوزه در هفته قرآن و عترت صادر کرد.

وی در رابطه با محدودیت های برگزاری جشنواره ها در هفته قرآن و عترت تصریح کرد: در این باره جشنواره فیلم و عکس توسط انجمن سینمای جوان برگزار و فراخوان آن اعلام شده که اگر تعداد عکس‌ها به ٢٠٠ قطعه نرسد این جشنواره برگزار نمی‌شود و در حوزه طراحی پوستر باید تعداد آن بیش از ١٥٠ عدد باشد و علاوه بر آن در جشنواره خوشنویسی نیز آثار باید بیش از ٢٠٠ عدد باشد تا بتوان ان را برگزار کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی در رابطه با مستند سازی برنامه ها گفت: تمامی جلسات و اقدامات انجام شده برای هفته قرآن و عترت در آذربایجان غربی باید مستند سازی شده و در قالب ٢٠٠ جلد کتاب منتشر و در کتابخانه‌های مختلف در سطح کشور توزیع شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.